Spring naar bijdragen
Dikkie

Haaruitval door stress?

Recommended Posts

Kunnen konijnen ook haaruitval krijgen door stress/schrik? Ik vermoed dat mijn Pluis misschien door een kat achterna is gezeten. Ze heeft verder niks, ik dacht misschien iets moeite met de achterpoten, maar dat is niet heel goed te merken. Ze kan wel rondhoppen, eet met plezier en keuteltjes zien er ook goed uit. Maar ze verliest wel grote plukken haar als ik haar kam (alleen haar lichaam, haar kopje is oké). Geen schilfertjes gezien en haar hokmaatje heeft er geen last van, dus ik denk niet direct aan schimmel of mijt. Heb gisteren de meeste losse haartjes er wel uitgekamd en er komt nu wel minder haar af. De vraag is dus: zou het van de schrik kunnen zijn gekomen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het van de schrik is. Er zijn op dit moment meerdere konijnen flink in de rui. Ik heb hier in de groep van 6 er ook eentje tussen zitten die net een ontplofde bom lijkt. Hele plukken zitten er bij haar los. Intussen heb ik al heel wat haar bij haar weggehaald. De rest van de groep heeft er geen last van. Als je verder geen schilfers oid ziet dan denk ik eerder dat jouw Pluis aan de rui is.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je @StamperPluis, Een hele geruststelling dat het dan de rui is, maar dit is wel voor het eerst dat ze zoveel haar verliest. Kan er bijna een trui van breien! Hopelijk heeft ze voor de winter (mochten we die dit jaar krijgen) weer een mooi winter-vachtje! Is het wel goed om haar te kammen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, Stamperpluis: ontplofte bom! Herkenbaar, ook hier! Loena plukt op dit moment ook haar losse iets langere haren eruit en ze begint er weer goed uit te zien. Als konijnen langer gestresst zijn of ziek dan kun je dit vaak wel aan de vacht zien (rommelig, dof), maar spontane haaruitval heb ik geen ervaring mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .