Ga naar inhoud

Gedrag van mijn voedster-->sterilisatie


Jackiechill

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Wij hebben vorig jaar december een voedstertje uit het asiel geadopteerd.
Ze was in het begin erg rustig, maar de laatste tijd is ze erg onrustig.
Ze is ook erg nukkig naar het mannetje (gecastreerd) en ze rijdt vaak op hem. 
Ze gaan verder erg goed samen, liggen tegen elkaar aan etc. Met voeren kan ze nog wel eens boos doen (ook tegen mij).
Omdat ik het vermoeden heb dat dit gedrag (deels) door haar hormonen komt heb ik een afspraak gemaakt om haar te laten steriliseren.

Nu mijn vraag: 
Hoe zijn jullie ervaringen met jullie voedster(s) na de sterilisatie? Is ze rustiger geworden, hanteerbaarder?

Groet,

Jackie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Meestal leg ik alles 2x in de ren. 2 hoopjes hooit, 2 bergjes groenten. Dan gaat het wel goed. Ze is erg op haar eten gesteld haha.

Omdat ze als zwerver is binnengebracht bij het dierenasiel, weten we haar leeftijd niet dus hopelijk gaat alles goed tijdens de operatie/narcose etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wisselt heel erg. Als het hormonaal gestuurd gedrag is zie je dat een castratie vaak maakt dat, dat gedrag een stuk afneemt. Als het een andere oorzaak heeft veranderd er doorgaans niet. In ee nenkel geval veranderd het gedrag van de voedster ten nadele (in ieder geval vanuit het baasje bekeken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste van mijn voedsters werden rustiger en gemoedelijker na castratie. Geen extreme verschillen met voordien hoor, maar wel merkbaar. Geen schijnzwangerschappen meer is ook wel fijn, sommige van mijn voedsters hebben daar toch veel last van gehad.

Ik heb er één gehad die in een soort pitbull veranderde na castratie, zowel naar mij als naar de andere voedster waarmee ze in een groep van 4 zat. Uiteindelijk is dat ook wel weer goed gekomen hoor! Inmiddels is die dame nu al ruim 13 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .