Spring naar bijdragen
gijsdehaan

overleden cavia, wat nu voor de andere?

Recommended Posts

hallo iedereen,

als eerste zal ik me snel voorstellen, ik ben Gijs de haan, 14 jaar. van mijn vorige account 'woezel en pluk' ben ik alle inloggegevens vergeten...

ik ben gister teruggekomen van een leuk weekend weg, terwijl mijn zus op de cavia's zou letten. ze zei dat pien (de jongste cavia) 'beetje raar' deed. toen ik even ging kijken zag ik dat ze enorm vermagerd was en haar tandjes veel te lang waren. snel wat sience selective verkruimelt in een handdoek met een hamer, wat lauw water erbij, en geven maar. met moeite at ze het op, maar er was verbetering te zien. natuurlijk zou de DA werden gebeld, maar de auto had ik niet tot mijn beschikking en op de fiets werd het ook niet. vanochtend meteen gekeken hoe het met haar ging, maar het gevreesde was al gebeurd, ze lag stijf en koud in haar lievelinghuisje... enorm verdrietig en geschrokken was ik natuurlijk, maar nu het wat beter met me gaat, zit ik te denken over de toekomst. de andere cavia (ongeveer een jaar ouder dan Pien) schijnt het allemaal niks te intereseren, het normale leven gaat weer verder. bij de vorige overleden cavia was dit heel anders, ze begon rondjes te rennen, ze snuffelde veel aan de dode cavia. en trok haar mee het huisje in. ik heb pien nu in het midden van het hok gelegd, want misschien had ze het niet eens door, maar dit lijkt mij toch wel raar. wat moet ik nu doen? gewoon laten liggen, of juist weghalen? proberen haar aandacht op de overleden cavia te richten, of juist niet?

alvast bedankt,

Gijs de Haan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dankjullie voor alle antwoorden :P

ik heb even op internet gekeken en Pien nu een dag in het hok laten liggen, vanochtend heeft pluk een beetje aan haar geroken, aan haar oor getrokken en is daarna in een schuilplekje gaan liggen. vanmiddag word ze begraven...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .