nam_mkha Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 1 uur geleden zei KonijntjesLover200: Ik weet nooit waar ik mijn geld aan uit moet geven dus ik heb al heel lang niks groots meer gekocht.. Ik heb dus genoeg geld! Of het moet 500 euro kosten aan het begin? Maar dat denk ik niet wamt mijn buurjongen heeft ook een konijn en de begin kosten waren rond de 200 euro. Aanvankelijke kosten vallen inderdaad erg mee, maar dierenartskosten kunnen hoog oplopen mocht je een ziekelijk konijntje krijgen. Ik ben in de 2,5 jaar tijd dat ik konijnen heb, 1200 euro aan dierenartskosten kwijtgeraakt. Het is dus van belang dat je ouders achter je staan als je konijnen gaat kopen, want voor jongeren kunnen de bedragen echt te hoog worden om zelf te betalen. @DribbelisPluizig Ik vertroetel mijn ram ontzettend, toch laat hij zich niet zomaar aanraken. Waarschijnlijk is jouw konijn meer op jou gericht omdat je er maar eentje hebt en hij daarom eenzaam is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart lover Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 7 uur geleden zei DribbelisPluizig: Ik heb zelf al een paar jaar een konijn, ongeveer drie jaar nadat mijn andere konijn overleed gekregen, deze houd erg veel van aaien. Waarschijnlijk zal je konijn er echt geen problemen mee hebben, als je het maar niet forceert, mensen willen toch ook niet 24/7 een knuffel? Het verschilt ook erg per konijn. Veel hangt af van het karakter. Zolang je ook met je konijn speelt en af en toe iets lekkers geeft, zullen ze echt niks tegen zo nu en dan een aai hebben. Mijn rammetje eet uit mijn hand en klimt half over mij heen om bij een snoepje te komen, maar hij haat elke vorm van aanraking. Bij iedere voorzichtige poging tot aaien rent hij weg en als dat niet kan verstijft hij volledig. Dus het is niet zo dat elk konijn dat accepteert. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 20 augustus 2016 Delen Geplaatst: 20 augustus 2016 Mijn ram loopt ook weg als je wilt aaien. Toch is het absoluut geen bang konijn. Hij maakt veel contact met mensen, komt gelijk naar het gaas als hij je ziet. Als ik in de ren stap komt hij aangerend en staat hij bij mijn benen omhoog, eet uit mijn hand. Niet vluchtig, maar lekker ontspannen. Hij is steeds in mijn buurt en maakt, terwijl ik aan het schoonmaken ben, ontspannen bunnyflops vlak naast mij. Maar aaien? Echt niet! Voor knuffelen heeft hij zijn (konijnen)vrouw. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
evadonatella Geplaatst: 20 augustus 2016 Delen Geplaatst: 20 augustus 2016 Ik zou er ook zeker niet vanuit gaan dat je je konijnen ook echt kan aaien. Voor een knuffeldier zou ik toch eerder voor een hond of kat gaan, of een knuffel van de speelgoedwinkel Ik heb twee konijnen die af en toe wel een aaitje willen en dan hebben ze het wel weer gehad. En daar heb ik echt heeeel veel geluk mee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pluisbaasje Geplaatst: 30 augustus 2020 Delen Geplaatst: 30 augustus 2020 Ik denk persoonlijk dat het ook aan je eigen inzet ligt. Wij hadden ons konijntje met 8nweken oud. Een hangoor dwerg konijn. Bij ons werd ook gezecht dat deze van karakter wel een aaibaarheids factor hebben, maar ook wel speels zijn en vaak niet lang op schoot blijven zitten. Wij hebben haar in huis en het was nog te koud om haar buiten te laten.. veel aandacht en liefde gegeven ons huis is haar huis. Alleen snachts gaat ze in haar ren.. in de woonkamer met eigen kattebak een krabpaal waar we altijd leuke speeltjes in hangen en een lekker snoezelplekje. Ze is net een hondje als we dr roepen luisterd ze naar haar naam en soms is ze een tikkeltje eigenwijs maar super lief.. ze komt savonds altijd bij ons liggen op me liggen naast ons op de bank. Volgt ons overal en geeft kusjes... voor onze dochter rent ze wel eens weg maar zodra zij rustig zit is pluis bij dr in de buurt... ik wist niet dat een konijn zoo leuk en lief kon zijn.. je kan er zoveel mee doen zolamg je maar veel aandacht geeft. Spelen trucjes leren uit laten.. hier heel blij met ons konijntje.. Suc6 met het overhalen van je ouders.. wellicht je aanbieden als oppas voor konijnen om aan je ouders te laten zien dat je er klaar voor bent 😉 Groetjes van ons Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 30 augustus 2020 Delen Geplaatst: 30 augustus 2020 2 minuten geleden zei Pluisbaasje: Ik denk persoonlijk dat het ook aan je eigen inzet ligt. Wij hadden ons konijntje met 8nweken oud. Een hangoor dwerg konijn. Bij ons werd ook gezecht dat deze van karakter wel een aaibaarheids factor hebben, maar ook wel speels zijn en vaak niet lang op schoot blijven zitten. Wij hebben haar in huis en het was nog te koud om haar buiten te laten.. veel aandacht en liefde gegeven ons huis is haar huis. Alleen snachts gaat ze in haar ren.. in de woonkamer met eigen kattebak een krabpaal waar we altijd leuke speeltjes in hangen en een lekker snoezelplekje. Ze is net een hondje als we dr roepen luisterd ze naar haar naam en soms is ze een tikkeltje eigenwijs maar super lief.. ze komt savonds altijd bij ons liggen op me liggen naast ons op de bank. Volgt ons overal en geeft kusjes... voor onze dochter rent ze wel eens weg maar zodra zij rustig zit is pluis bij dr in de buurt... ik wist niet dat een konijn zoo leuk en lief kon zijn.. je kan er zoveel mee doen zolamg je maar veel aandacht geeft. Spelen trucjes leren uit laten.. hier heel blij met ons konijntje.. Suc6 met het overhalen van je ouders.. wellicht je aanbieden als oppas voor konijnen om aan je ouders te laten zien dat je er klaar voor bent 😉 Groetjes van ons Het topic is al oud, van 2016.🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten