Spring naar bijdragen
trekkies

hoe dit te vermijden

Recommended Posts

ik ga naar en dagcentrum voor mensen met autisme en daar hebben we 3 konijnen.

1 konijn is en dwergkonijn " de bomma " met veel vacht ( de andere hebben kort haar die kammen we niet vaak ) ze is zeer lief en ze laat het kammen toe over haar lichaam tot je aan de buik komt als wij dit doen is ze kwaad op degene die haar heeft gekamd ( ze bijt niet , ze negeer die persoon voor en dag of 2 ) we hebben al geprobeerd met eten te geven na het kammen ,met en handdoek over haar . 

de bomma is zo 4 a 5 maanden oud en zeer lief en vind het leuk als je tussen de oren kriebel ( dan ga ze languit liggen met haar achterpoten gestrekt )

hoe moeten wij voorkomen dat ze kwaad word op degene die haar buik kamt  ? 

haar buik kammen is nu eenmaal niet te voorkomen omdat ze anders klitten krijg. 

dank u voor de hulp 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een konijn heeft van nature een vacht die niet gekamd moet worden, die ze prima zelf kunnen onderhouden. De langharige konijnen die nu gefokt worden hebben vaak onmogelijke vachten. Persoonlijk vind ik dat er met dit soort konijnen niet gefokt zou moeten worden. Maar helaas vind de mens het leuk, en dus wordt het gefokt :(  Een konijn vind kammen, en dan zeker een plek zo gevoelig als de buik, gewoonweg niet leuk.

Helaas is er dus geen oplossing om te voorkomen dat het konijn kwaad wordt, het advies is toch regelmatig te kammen zodat de klitten niet te erg zijn en het kammen op de buik zo kort mogelijk duurt. Ik snap helemaal dat het konijn er boos van wordt. Heb gewoon met haar te doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou knippen van het haar op het buikje geen optie kunnen zijn? Dat hoeft wellicht minder vaak dan kammen (maar is wel wat lastiger) en verminder je het aantal stressmomenten voor de Bomma (en voor jezelf ;-)). Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

beste huiself , 

ik zal je idee dinsdag doorgeven aan bergleiding . 

ik vind het en goed idee maar dan denk ik dat we het beter laten doen door iemand die er iets van ken .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .