Ga naar inhoud

Ongerust over konijntje


Teddybeer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kom net terug van vakantie en zie dat mijn konijntje er niet goed uit ziet, in mijn ogen. Hij heeft een onstuimige vacht, staat helemaal overeind en het lijkt alsof er plukken uit zijn. Voorderest toont hij geen gek gedrag, eet goed, maar hij niet geaaid worden. Zou het iets van stress kunnen zijn? Degene die op hem heeft gepast heeft niet de meeste ervaring met konijnen, en is ook niet de meest rustige persoon. Ik kon niks vinden op internet, vandaar dit topic.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hij uit logeren geweest of thuis gebleven? Heeft hij een maatje? Wat krijgt hij zoal te eten? En is dat tijdens de vakantie ook gegeven? Hoe zijn zijn keutels?  Ik neem aan dat het niet van het verharen is? Als je met een vlooienkam door zijn vacht gaat, zitten er dan beestjes in?

Ik denk zelf niet dat het van stress zal zijn, konijnen gaan dan eerder sip in een hoekje zitten en eten en drinken minder, dat doet hij niet geef je aan. Dus ik vrees dat er misschien toch wat mis zit. Dat kan van wormbesmetting tot spijsverteringsproblemen zijn, wat je noemt is te "vaag" om over het internet met een label te komen.

Konijnen zijn heel kwetsbaar en laten niet snel zien dat ze niet fit zijn, dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en maandag een afspraak bij de dierenarts maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Is hij uit logeren geweest of thuis gebleven? Heeft hij een maatje? Wat krijgt hij zoal te eten? En is dat tijdens de vakantie ook gegeven? Hoe zijn zijn keutels?  Ik neem aan dat het niet van het verharen is? Als je met een vlooienkam door zijn vacht gaat, zitten er dan beestjes in?

Hij is thuisgebleven, heeft n maatje en krijgt hooi en biks te eten. Alles is hetzelfde gebleven, alleen dat hij door iemand anders is verzorgd. Keutels zien er goed uit. Verharen lijkt me niet echt een optie omdat hij nog nooit zo raar eruit heeft gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .