Spring naar bijdragen
Sarapip

Konijnen ras

Recommended Posts

Volgens mij als je een diertje wil die lijkt op een hond of kat kan je beter voor een hond of kat zelf gaan, maar een konijn die daar op lijkt? Geen idee...

Er zijn wel enorm veel konijnenrassen, maar het feit dat je al zo een vraag stelt zegt naar mijn mening al genoeg, niet slecht bedoelt natuurlijk.

Maar ik denk dat je dan toch niet voor een konijntje moet kiezen als je een dier wilt die op een hond of kat lijkt 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een konijn is natuurlijk niet te vergelijken met een hond of kat. Dat is appels met peren vergelijken. Een konijn blijft van origine een prooidier en honden en katten zijn meer jagers. Qua karakter lijkt het niet op elkaar en qua behoeftes ook niet. Als je konijnen wilt die je af en toe misschien kan aaien kun je een opvang bellen bij jou in de buurt en vragen of daar tamme konijnen zitten die af en toe geaaid kunnen worden. De kans dat je zo'n konijn treft is niet heel groot en dit zal natuurlijk bij lange na niet in de buurt komen van het aaien van een hond of kat, maar je hebt dan wel een 'knuffelig' konijn. 
Ik heb ook zo'n knuffelkonijn en die wilt nog wel eens geaaid worden als ik bij hem en zijn vriendinnetje in de ren kom zitten. Dan laat hij het wel eens toe als ik hem wat aai, maar het moet van zijn kant komen. Daar moet je altijd wel rekening mee houden naar mijn mening.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .