Ga naar inhoud

Achtervolgingen


2bunnies

Aanbevolen berichten

Hai iedereen, ik heb mijn 2 voedsters nu bijna 1 half jaar. Ongeveer een maand geleden begon het iets grotere konijn achter de andere aan te rennen, maar daar bleef het ook bij. Nu bleef ze achter haar aan rennen en stopte niet, ik moest ze uit elkaar halen en de andere die durfde niet meer van zijn plaats te komen. Hebben jullie een idee wat je aan deze achtervolgingen kan doen en hoe je ervoor moet zorgen dat ze weer bij elkaar kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voedsters zijn nu op een leeftijd gekomen waarop de karakters zich echt gaan ontwikkelen. Het kan heel goed zo zijn dat je voedsters gewoon niet bij elkaar passen. Je zou kunnen proberen of het beter gaat als er een gecastreerde ram bij komt en anders zou ik ze allebei een eigen vriendje geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Iris Q:

Ik heb dit probleem zelf ook gehad en heb toen beide voedsters laten castreren. Na de castratie nam het hormonale gedrag af en was het een super lief koppel. De castratie biedt geen zekerheid, maar vind ik persoonlijk wel het proberen waard.

Waar heb jij je konijnen laten castreren? Dan weet ik in elk geval dat het een goede plaats is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt vechten of willen ze op elkaar rijden? Want in het eerste geval is het echt een probleem, bij het tweede zou het iets tijdelijks kunnen zijn. Voedsters zijn gewoon wat lastiger samen maar het kan wel goed gaan. De hormonen gieren nu door hun lijfjes en wat je dan ziet is dit gedrag. Probeer ze desnoods als je het ziet af te leiden door iets lekkers in de kooi te leggen. Ik heb hiervoor ook twee voedsters gehad en moest ze regelmatig afleiden. Met deze voedsters ging het toen ook niet goed samen helaas, maar ze vochten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .