Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Konijnen in het nieuws

Recommended Posts

Soms vind ik het leuk om even op te zoeken wat voor nieuwsberichten er over konijnen verschijnen, ik dacht ik deel ze even met jullie:

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/111795/Politie-Hoogeveen-zit-met-albino-konijn-in-de-maag

Zonde hè, het lot van een teddy konijn dat ondoordacht is aangeschaft :(

Citaat

HOOGEVEEN - De politie in Hoogeveen is op zoek naar het baasje van een wit konijn. Het beestje werd afgelopen nacht rond 3.15 uur gevonden aan de Schutstraat in de stad.

Volgens de politie gaat het om een tam langharig konijn met rode oogjes. Mensen die het beest herkennen wordt gevraagd te bellen met 0900-8844. De politie neemt vanochtend contact op met de Dierenambulance.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om deze moet ik ook wel weer erg lachen (waarom bel je hier in hemelsnaam de politie voor???)

http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/07/buren-bellen-politie-om-konijn

Citaat

Een opvallende melding voor de politie Zaanstreek dit weekend. Agenten trokken uit naar een woning in Wormerveer. Daar was een melding binnen gekomen van een geluid alsof iemand op de muren aan het bonken was. De boosdoener bleek echter een konijn te zijn.

De melder had al een tijdje last van een vreemd geluid, waarna hij de politie besloot te bellen. De politie ging ter plaatse op onderzoek uit, maar kwam er al snel achter dat het ging om een konijn.

„Wij hebben ter plaatse een onderzoek ingesteld. Ook wij konden het geluid niet plaatsen, hierop hebben wij aangebeld bij de bewoonster. Deze kon ons vertellen dat ze vandaag 2 nieuwe konijnen had gekocht en dat ze waarschijnlijk 1 van de konijnen stampertje gaat noemen. Stampertje moest erg wennen aan zijn nieuwe onderkomen, hierom was hij aan het trappen tegen het hok", zo valt te lezen op de Facebook-pagina van de politie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas is de vakantietijd / konijnendump ook terug te zien in het nieuws :(

http://hetzuidenbarendrecht.nl/nieuws/konijn-gedumpt-bij-oude-maas-1.6236946

Citaat

Barendrecht - Vreemd eigenlijk, maar er zijn nog steeds mensen die aan het begin van de vakantie hun konijn loslaten bij de Oude Maas. Het afgelopen weekeinde gebeurde dat met dit donkergrijze exemplaar.
“Het is weer zover. Vakantie maar wat doen we met het konijn? Gewoon loslaten langs de Oude Maas. En dan huppelt dat konijn weer naar ons”, vertelt Lyan Leeuwenburg van Theehuys Polderzicht aan de Achterzeedijk. Zij heeft het konijn opgevangen.
Mensen lijken te denken dat losgelaten huiskonijnen moeiteloos overleven in het recreatiegebied.
Enkele jaren geleden wees de dierenambulance erop dat de werkelijkheid heel anders is.
Vaak slaan de konijnen in paniek op de vlucht voor loslopende honden. Ze belanden dan in een sloot en verdrinken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig komt het ook nog wel eens goed:

http://www.telstar-online.nl/nieuws/actueel/39918/konijn-meldt-zich-bij-familie-knijnenburg

Citaat

Nootdorp - Aan de 's-Gravenweg in Nootdorp is een joekel van een konijn aan komen lopen/huppelen. Nota bene bij de familie Knijnenburg!

Normaal hebben wij voor dit soort gevalletjes een mooi hoekje op Marktplein, maar vooruit. Wie kent de eigenaar? Neem even als een haas contact op met onze redactie.

http://www.telstar-online.nl/nieuws/actueel/39923/konijn-weer-bij-baasje-dankzij-telstar-online

Citaat

Nootdorp - Het konijn dat zich deze week meldde bij de familie Knijnenburg aan de 's-Gravenweg in Nootdorp is weer veilig thuis.

De huppelende viervoeter nam de benen en belandde in de tuin van Knijnenburg. Na een oproepje op Telstar Online kon de eigenaar het dier weer ophalen. Vermiste en gevonden dieren kun je 24/7 hier gratis aanmelden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Evee:

Soms vind ik het leuk om even op te zoeken wat voor nieuwsberichten er over konijnen verschijnen, ik dacht ik deel ze even met jullie:

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/111795/Politie-Hoogeveen-zit-met-albino-konijn-in-de-maag

Zonde hè, het lot van een teddy konijn dat ondoordacht is aangeschaft :(

Ja, ik zag hem ook voorbij komen. Daar zit je dan met je mooie witte lange vacht...vies en verlaten. Zo sneu! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Evee:

Om deze moet ik ook wel weer erg lachen (waarom bel je hier in hemelsnaam de politie voor???)

http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/07/buren-bellen-politie-om-konijn

Sinds kort hebben onze buren ook konijnen in de tuin. Nu hoor je (vooral 'smorgens en 'savonds) ook vanuit die hoek gerommel en gescharrel en als je vlak langs de heg loopt soms even een alarmerende stamp. Mijn eigen konijnen kunnen er ook wat van. Met name Lientje heeft 'smorgens nogal wat 'huishoudelijk werk' te doen en zij 'test' ook nog wel eens wat onderdelen van het hok op stevigheid... Hubbel heeft regelmatig zijn gooi- en smijt momentjes met zijn speelgoed. Wie zei er dat konijnen passieve saaie dieren waren? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Dierenvriend kan konijnen helpen dankzij gulle kijkers

Gepubliceerd: 23 juni 17:58

Binnen een week kan dierenvriend Carl alle konijntjes medische hulp bieden. Hij is sinds de oproep in de uitzending van Hart van Nederland overstelpt met donaties. Niet alleen geld, maar ook genoeg lekkers om te knagen voor de konijnen.

Carl ving 54 verwaarloosde konijntjes op met zijn stichting Flappus, maar kon de hoge kosten van de dierenarts niet betalen. Onze kijker heeft gul gedoneerd aan Carl en dus kunnen de knaagdiertjes stuk voor stuk op consult bij dierenarts Bieneke! Het enige dat Carl nu nog zoekt zijn nieuwe baasjes voor de konijnen, mensen die geïnteresseerd zijn in een konijntje, moeten even op de site van de stichting kijken.

Mijn favoriete konijnenopvang was laatst bij Hart van Nederland. Goed nieuws, gelukkig!

http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2016/dierenvriend-kan-konijnen-helpen-dankzij-gulle-kijkers/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Bammyflurry:

Sinds kort hebben onze buren ook konijnen in de tuin. Nu hoor je (vooral 'smorgens en 'savonds) ook vanuit die hoek gerommel en gescharrel en als je vlak langs de heg loopt soms even een alarmerende stamp. Mijn eigen konijnen kunnen er ook wat van. Met name Lientje heeft 'smorgens nogal wat 'huishoudelijk werk' te doen en zij 'test' ook nog wel eens wat onderdelen van het hok op stevigheid... Hubbel heeft regelmatig zijn gooi- en smijt momentjes met zijn speelgoed. Wie zei er dat konijnen passieve saaie dieren waren? 

Hier gooien ze met de kattenbak haha, en soms met die rinkelballetjes. Maar die kattenbak maakt wel vrij veel herrie, dan zullen de buren ook wel denken....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is de eerste terug bij de eigenaar in Hoogeveen. Dat stond op Facebook gepost door een vrijwilliger van de ambu en ik heb hem hier ook niet binnen gehad en die ambu komt bij mij brengen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Aniek:

Volgens mij is de eerste terug bij de eigenaar in Hoogeveen. Dat stond op Facebook gepost door een vrijwilliger van de ambu en ik heb hem hier ook niet binnen gehad en die ambu komt bij mij brengen. 

Oh dat zou fijn zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijzonder nieuws op de site van RTV Drenthe; "Ontsnapt konijn duikt na 5,5 jaar weer op in tuin". Konijn is 5,5 jaar geleden ontsnapt toen buurvrouw in de vakantie op de dieren paste. Zusje van het konijn zat al die jaren alleen en nu is het verdwenen konijn weer verschenen bij het oude hok. Beestjes zijn inmiddels zo'n 10 jaar oud geloof ik. Ze gaan hem niet vangen begreep ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@CharitaGatverdamme, wat misselijk.. ik moet wel zeggen dat ik altijd ontzettend nieuwsgierig ben naar de mensen die dit doen en psychopaten in het algemeen. Er is een engels forum voor persoonlijkheidsstoornissen waar ook een subforum voor psychopaten bij zit, daar wordt ook vaak gepraat over het pijn doen van dieren (en soms mensen). Heel heftig om te lezen, maar het is ondanks dat een ontzettend interessant ziektebeeld. Alleen zo spijtig dat het ongeneeslijk is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook een  bijzonder bericht...

http://www.metronieuws.nl/nieuws/rotterdam/2016/10/buren-ruzien-over-konijn

Citaat

Vliegende bloempotten bij burenruzie over konijn

De politie in Alblasserdam moest vrijdag bemiddelen bij een bijzondere burenruzie. De ruzie zou gaan om een afgepakt konijn.

Lees ook: Man belt politie, want aliens willen zijn bed stelen

Een vrouw belde de politie omdat de buren haar konijn zouden hebben afgepakt. De ruzie liep zo hoog op dat ‘bloempotten over en weer vlogen’.

Flappie redden

De politie lijkt zich niet zozeer druk te maken om de ruzie, maar eerder om het konijn. Of het dier nu terug is bij de eigenaar, is niet bekend.

Twitter Politie24
#Alblasserdam Mld zegt dat haar buren konijn hebben afgepakt. Dus ruzie en nu gaan bloempotten over en weer. @POL_DBU gaat #Flappie redden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.ad.nl/dordrecht/man-slaat-na-mishandeling-van-vriendin-ook-nog-konijn-dood~a0f8cda5/

:'(

Citaat

Man slaat na mishandeling van vriendin ook nog konijn dood

Een Papendrechter (29) was zo boos op zijn vriendin dat hij het konijn van haar dochter tegen de muur doodsloeg. Hij kreeg 48 dagen celstraf.

De 29-jarige Papendrechter John S. bekende donderdag bij de rechter zijn vriendin zwaar te hebben mishandeld en haar huisraad te hebben verwoest. Hij beschuldigde haar van overspel. Zij gooide hierop een wekker naar hem, waarop hij het tafelklokje opraapte en haar hiermee tot bloedens toe op de slaap beukte.

Tijdens de nachtelijke mishandeling, waarbij de 7-jarige dochter van de vrouw in haar slaapkamer bleef, sloeg hij met een fles op moeders schedel, veroorzaakte diepe bijtwonden over haar hele lichaam en stompte en schopte tegen haar hoofd. Het slachtoffer kreeg een nachtkastje naar zich geworpen en op twee verdiepingen in haar woning vernielde hij tafels, lampen, meubilair, een kroonluchter en schilderij. ’s Ochtends wisten de zwaar toegetakelde vrouw en haar kind te vluchten en is de politie ingeschakeld.

Alcoholband

,,Het komt allemaal door de drank’’, verklaarde de verdachte. ,,Ik drink nooit meer en wil een alcoholband om dat te bewijzen.’’

De rechter vond dat te makkelijk. ,,Het zware geweld tegen uw partner en haar spullen is één ding. Maar waarom heeft u dat konijn bij de poten gepakt en tegen een muur doodgeslagen? Dat vind ik zeer verontrustend. Zeker als ik lees dat u later met de hond van uw vriendin op de bank zit, een scherp mes in zijn vacht duwt en zegt: ‘Zal ik even een smiley maken?’ Is er met u niet iets veel ergers aan de hand?’’ vroeg ze zich af.

,,Nee, het is de drank’’, viel de partner, waarmee hij weer samenwoont hem bij. ,,Nu hij niet meer drinkt is het een hele lieve gewone zachtaardige jongen. Maar met een slok op gaat het mis.’’

De berouwvolle geweldpleger kreeg de 48 dagen cel opgelegd die hij al in voorarrest zat evenals 72 dagen voorwaardelijke celstraf om hem van nieuwe uitglijders af te houden. En hij moet 75 uur werken.

bewerkt door Evee
quote ingevoegd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En, zal ik even een smiley maken... En dat die vrouw weer terug is. Ik kan me er geen voorstelling bij maken. Ik weet het het psychisch allemaal niet zo simpel is.. maar met een mes door de vacht van een hond gaan en een konijn al gedood hebben... De volgende keer is het je dochter...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-11-2017 at 17:57 zei Sanne1993:

Wat een debiel. Vind 48 dagen cel wel iets te weinig..

Ik heb zo'n vermoeden dat de vrouw in het verhaal haar aanklacht heeft ingetrokken/heeft afgezwakt, en dat dit daarom nu de maximale straf is die gegeven kon worden. :'(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites