Ga naar inhoud

Konijn en witlof.


LunaLucaLucky

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb even n vraag , het is n beetje een domme vraag waarschijnlijk maar mijn buurvrouw heeft me aan het twijfelen gebracht. Ik heb gewoon witlof van de supermarkt en dan de blaadjes aan de konijnen gegeven. Dit mag toch gewoon ? Ik kreeg van mijn buurvrouw een gigantische uitbrander dat dit absoluut niet mag. Dat het niet uit de supermarkt mag komen , klopt dit ? Mijn buurvrouw zei dat dit harstikke giftig is en dat ze hier dood van gaan. Nu maak ik me hartstikke zorgen. Kan iemand mij misschien helpen ? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan echt geen kwaad hoor! Geef het hier al een paar jaar en ze leven nog allemaal, zowel van de boer en van de supermarkt. Witlof wordt ook wel als een vrij veilige groente beschouwd (dacht ik). Natuurlijk wel een beetje opletten als het de allereerste keer is dat je deze groente geeft. Je weet immers nooit of ze er slecht op reageren maar met witlof kan je echt niet veel mis doen lijkt me...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Liesbeth:

Dat kan echt geen kwaad hoor! Geef het hier al een paar jaar en ze leven nog allemaal, zowel van de boer en van de supermarkt. Witlof wordt ook wel als een vrij veilige groente beschouwd (dacht ik). Natuurlijk wel een beetje opletten als het de allereerste keer is dat je deze groente geeft. Je weet immers nooit of ze er slecht op reageren maar met witlof kan je echt niet veel mis doen lijkt me...

 

Super bedankt voor je reactie. Ik heb ze inderdaad geen groot stukje gegeven. Ik heb 6 konijnen en heb 1 blaadje door 6 gedeeld. Omdat ze er natuurlijk aan moeten wennen. Ik dacht ook dat witlof gewoon oke was (zelfs beter dan wortel ivm de suiker wat daarin zit) maar toen me buurvrouw zo uitviel begon ik oppeens heeeel erg te twijfelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Charita:

Wat een onzin, je gaat zelf toch ook niet dood van groente en fruit uit de supermarkt.

Ze leven er hier al 3 jaar zonder problemen op

Nee dat klopt. Dat was mijn reactie ook. Maar omdat ze zo vasthield eraan tja dan moet je mij hebben dan ga ik oppeens twijfelen. Sorry. In ieder geval bedankt voor jullie reacties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook bijna elke dag witlof, dat is gewoon veilig hoor. Met alle supermarkt groenten en fruit geldt wel dat je het best wel eventjes wast en droog dept voor je het aan de konijnen voert. Dat ivm evt bestrijdingsmiddelen die er op kunnen zitten. Maar witlof is niet giftig hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Witlof is juist veilig, en dan spoel je ze af, als je twijfelt, en diare kunnen ze er niet van krijgen.Ik geef de kleintjes al gerust 2 hele blaadjes per konijntje. Is mijn mening. en de volgende dag weer een andere groente.

GOED dat je het hier komt vragen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Mijn Sherman is dol op witlof, en daar eet hij het beste van! Staat Ook aangegeven als veilige groenten op deze website. Ik geef mijn konijn elke dag één (of meer afhankelijk van de maat) van de volgende  groenten:

- witlof

- (punt)paprika, alle kleuren

- wortel

- Tomaat

- komkommer

- rucola

- spinazie

 

Daarnaast geef ik hem soms wat fruit, namelijk:

- blauwe bessen, bramen, frambozen etc.

- schijfje appel (zonder pit!!)

- stukje banaan (nooit groter dan mijn duim)

- schijfje nectarine, perzik, etc

 

En als aanvulling ook wat verse kruiden zo van de plant:

- Basilicum 

- Rozemarijn

- Tijm

- Koriander

- peterselie

 

Mijn konijn heeft altijd stevige poep en is kerngezond! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .