Ga naar inhoud

Konijn drinkt veel meer


Knienke84

Aanbevolen berichten

Kruimel is de laatste paar dagen veel meer gaan drinken. Gemiddeld drinkt Kruimel nu zo'n 250-270 ml per dag, terwijl hij eerder 100-150 ml per dag dronk. Zelf denk ik dat het te maken heeft met zijn hormonen. Vanaf december tot en met mei had hij behoorlijk veel last van lentekriebels (hij leeft in de woonkamer, waar in de wintermaanden natuurlijk de verwarming aanstaat, vandaar de vroege kriebels). Hierdoor was hij veel minder gefixeerd op eten dan normaal. Nu de lentekriebels beduidend zijn afgenomen lijkt Kruimel zich opeens weer te realiseren dat er meer in het leven is...eten en drinken :). En het is natuurlijk door het warme weer buiten ook binnen wat warmer, dat zal ook meespelen. Al begonnen de dorst toen het buiten nog helemaal niet zo warm was...

Kruimel gedraagt zich verder normaal en ziet er gezond uit, zodat ik niet echt aanleiding zie om de DA te bellen. Ik vraag me alleen af of jullie dit gedrag herkennen en wat volgens jullie de oorzaak/oorzaken is/zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know. Het kan inderdaad iets onschuldigs zijn zoals het weer. Maar ik laat Kruimel liever een keer te veel controleren door de dierenarts en voorkom daarmee dat ik mezelf naderhand verwijten moet maken omdat ik niet meteen naar de dierenarts ben gegaan... en daarom ben ik ook 'blij' met je suggestie dat het e. Cuniculi zou kunnen zijn. Zelf had ik daar nooit aan gedacht... en daarom ben ik ook zo blij dat dit forum bestaat. Je kunt elkaar goed helpen door ervaringen te delen :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .