Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Halloo,

Mijn ram is deze week in de rui gekomen. Nu las ik op internet dat dit meestal van voor naar achter gebeurd. Nu heb ik hem even geholpen door zachtjes te plukken (hij keurt dit goed en maakt er geen probleem van). Wat mij opviel is dat achter bij zijn staart het echt los zit met daar onder weer nieuwe korte haren, maar vooraan richting zijn kop is dit veel minder. Is dit een probleem. Ook heb ik tijdens het plukken twee plekken 'onthaart' waar nog geen nieuwe vacht zit, moet ik mij hier zorgen over maken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over beiden: Nee ;) Hoe de rui verloopt, verschilt bij elk konijn/dier. Zolang dat patroon voor hem of haar normaal is, is het goed. Qua kale plek: Dat herstelt zich enorm snel. Ik heb ook een voedster waarbij de haren al snel los laten. Die kan ik ook aan het plukken blijven. En dan blijft er soms een kaal plekje achter. Ik stop dan direct en zodra er nieuwe haren zitten en ze weer wat hulp nodig heeft, ga ik verder. Die nieuwe haren komen vrij snel.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .