Spring naar bijdragen
Emmelie

Vingerverf schilderij van konijnenpootjes

Recommended Posts

Hoii, mijn naam is Emmelie. Ik vroeg me af of er verf bestaat wat veilig is voor de konijnen ?
Ik wil graag wat verf op een karntonnen plaat leggen en de konijnen over het papier heen laten lopen. Zo heb ik een groot schilderij gemaakt door Finn en Målin (mijn twee konijnen).

Ik dacht aan vingerverf. Het is geschikt voor kleine kinderren en heeft weinig tot geen schadelijke stoffen, maar is dit ook geschikt voor konijnen pootjes ?
Misschien heeft iemand anders een idee of suggestie.

Dankjewel !

Schermafbeelding 2016-05-29 om 13.24.07.png

Schermafbeelding 2016-05-29 om 13.24.23.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het niet doen. Wat een stress lijkt me dat voor konijnen. Ze zullen dat spul niet erg fijn vinden aan hun poten en daarna moet het er nog af gewassen worden. Ik zou ze die stress niet aan doen. Ik denk ook niet dat konijnen rond gaan lopen als ze zo'n nattigheid aan hun pootjes hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het ook niet doen! Kindertjes hebben 'blote' handjes, konijnen hebben harige pootjes. Voordat je al die verf weer uit dat dichte haar hebt, ben je vele stressminuten verder... Want je zult de pootjes goed vast moeten houden en onder de kraan/in een badje moeten stoppen. Ze zullen zelf ook al proberen de verf kwijt te raken. Als ik al zie hoe veel konijnen met hun pootjes slaan als ze door een plasje water hebben gelopen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okee, dankjewel. Ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben. Het scheelt dat mijn konijnen buiten verblijven en vooral Målin elke dag door de aarde aan het tuinieren is, maar om de verf van de haartjes af te krijgen is niet fijn. 

Dan denk ik dat ik zelf een portret van ze schilder ^^

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Houd het dan natuurlijk, door bv bepaalde fruitsoorten fijn te knijpen. Maar ik denk niet dat ze het leuk vinden, want konijnen hebben een hekel aan vieze pootjes. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moest voor school meer dan een jaar geleden eens een pootafdruk maken van Snuffie haar poot. Ik heb haar poot in de modder gezet en dan op een blad papier. Daar loopt ze als het nat is ook op dus dat leek me toch niet zo veel kwaad te kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoii, ik dacht ik laat even weten wat ik gedaan heb.

Ik heb idd jullie advies opgevolgd en heb geen verf gebruikt. Dat was idd niet een goed idee geweest. Ik heb een groot bord nat gemaakt en ingesmeerd met aarde uit de tuin. Het moment dat ik het neerzette was de speeltijd begonnen. Finn en Målin zijn wat anders dan de meeste konijnen :"
Er werd gesprongen op het bord en de aarde werd binnen secondes alle kanten door de ren geschoven en achterna gezeten. Nou dat deel was gelukt, maar nu nog op papier. 

Het grote vel papier was even eng. (dat dan weer wel) Maar zodra ik er wat appelstukjes bij haalde was alles weer okee. Ik ben een halfuurtje bij ze blijven zitten zodat ze samen met de modder konden spelen en over het papier konden lopen. (Binkies were made)

Na het papier te laten drogen en de bunns een handdoek te geven om hun pootjes aan te smeren en opnieuw mee te spelen, heb ik een onwijs mooi werk van Finn en Målin aan de muur :'

Dank jullie wel voor het advies !
Groetjes Emmelie

IMG_1944.JPG

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .