Spring naar bijdragen
nienkeT

Tips vachtverzorging

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Nienke en nieuw op het forum van bunnybunch. Ik woon in Noord-Brabant en heb een konijnen koppel van 2 gesteriliseerde vrouwtjes van 6 en 12 jaar. Het oudste konijntje is door haar leeftijd behoorlijk stram en heeft moeite om haar vacht goed bij te houden. Ze is kortharig maar heeft lange haren bij haar oren, om haar te helpen doe ik haar geregeld borstelen om klitten te voorkomen. Nu zie ik bij haar voorpoten aan de binnenkant hele kleine klitten zitten die door de korte haren wel dicht op de huid zitten. Ik heb een vilt kammetje en gewone kam, maar kom er met beide moeilijk tussen. Hebben jullie hier nog tips voor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb je even je eigen topic gegeven om het overzichtelijk te houden. 

Je kunt nu proberen de klitjes voorzichtig los te knippen. Hierbij goed opletten dat je niet in de huid knipt. Een ongelukje kan altijd, dat overkomt de beste nog, maar let wel op ;) Zodra ze weg zijn, erop letten dat je bij het kammen ook echt dicht op de huid kamt. Alsof je een boek leest is de makkelijkste methode. Dus ipv bladzijde voor bladzijde pluk voor pluk. Aan het uiteinde beginnen en steeds dichter naar de huid toe werken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .