Spring naar bijdragen
MrDexterK

Kanarie van 1 jaar tam maken?

Recommended Posts

Kanaries zijn sowieso vrij lastige vogels om tam te krijgen. Proberen kun je het altijd, maar de succesverhalen liggen bij kanaries helaas niet voor het oprapen. Bij kromsnavels, zoals parkieten en (dwerg)papegaaien, ligt die kans veel hoger. Maar zeg nooit nooit, het kan altijd en de leeftijd van het vogeltje zegt daarbij niet zoveel. 1 jaar is nog relatief jong, mijn eerste kanarie werd een jaar of 12 en ken er meer waar 10+ geen uitzondering op is. Nu kwamen die dan wel uit eigen kweek en waren erg sterke vogeltjes. De gemiddelde dierenwinkelkanarie is met een jaar of 5 wel 'op'. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan, maar wat doe je als hij niet zomaar terugkomt? Erachteraan jagen en vangen zal het tam maken niet ten goede komen. Ik zou dus nog even wachten. En als hij er pas 2 dagen is ook zeker een week voor je pas iets gaat doen met hem. Laat hem eerst bijkomen en wennen joh :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Deeskuh88:

Dat kan, maar wat doe je als hij niet zomaar terugkomt? Erachteraan jagen en vangen zal het tam maken niet ten goede komen. Ik zou dus nog even wachten. En als hij er pas 2 dagen is ook zeker een week voor je pas iets gaat doen met hem. Laat hem eerst bijkomen en wennen joh :)

Haha zal ik doen :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .