Ga naar inhoud

overschakelen naar science selective

sokiky

Aanbevolen berichten

hoi,

wij hebben sinds vorige week een konijntje (nederlands hangoor dwerg)  hij is nu 8 weken.  de fokker waar we het konijn gekocht hebben voerde haar konijnen aveve allround korrel nr 346.

het liefst zou ik ons konijn science selective junior willen geven.  het probleem is dat hij van de ss niets moet weten.  hij zoekt de aveve korrel eruit en de rest laat hij staan.  ik ben hem al sinds zaterdag ss aan het aanbieden....

hoe pak ik dit het best aan?  als ik enkel ss ga geven en hij eet er niet van ben ik bang dat hij te weinig eten binnenkrijgt.  hij is nog maar 8 weken dus ik kan hem nu toch nog niets gaan ontzeggen?  zou ik doorbijten en toch enkel de ss geven?  of toch voorlopig terug de aveve korrel en het binnen een paar weken nog eens proberen?

hooi krijgt hij onbeperkt (kruidenhooi met paardebloem want gewoon hooi wou meneertje ook al niet eten)

alvast bedankt voor de hulp hoor!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt alsof hij niet zo van de science selective houd. Smaken verschillen, ook bij konijnen. Op die leeftijd zou ik hem inderdaad niet zonder brokken zetten. Ik zou de science selective nog even bewaren tot hij wat ouder is en dan opnieuw proberen over te stappen. Je zou evt kunnen kijken of hij bijvoorbeeld de beaphar care+ wel lekker vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat veel konijnen de SS voor volwassen konijnen lekkerder vinden dan de junior en de senior versie. Je zou een proefzakje kunnen halen in de winkel of bij de dierenarts om te proberen. Op zich kan een jong konijntje ook heel goed direct de brok voor volwassen konijnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de ss voor volwassen konijnen hier in huis.  ik vond het zo zielig dat hij echt niks wou eten van de junior versie en omdat ik hier ergens al gelezen had dat jonge konijntjes ook al de volwassen versie mochten hebben, heb ik hem daar een aantal brokjes van gegeven.  na een aantal uren aarzelen is hij er toch van beginnen eten :)   ik ga dus best de junior versie laten voor wat het is denk ik en maar direct de ss voor volwassen konijnen geven. 

mag ik nu de ss blijven aanbieden zonder te mengen met zijn voer van bij de fokker?  ik dacht ergens gelezen te hebben dat er bij ss geen overgangsperiode met overgangsvoer nodig is?  ik ben bang dat als ik hem terug zijn oude brok ga aanbieden gemengeld met de ss dat hij de ss weer gaat laten liggen. 

ik ben echt superblij dat hij van de ss is beginnen eten. ik was al van plan om anders morgen met hem naar de dierenarts te gaan.  je hoort zo vaak verhalen van jonge konijntjes die sterven omdat ze niet willen eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zegen bij SS blijven en gewoon blijven proberen.. Ik vind het een prettig merk den de voeding is erg goed voor de nijntjes! Bij mij wilde ze er op het begin ook niks van hebben ( ss voor volwassenen) maar toen ben ik ze uit de hand gaan geven en aten ze ze achter elkaar op..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

het eten van de ss gaat ondertussen heel goed :)  als hij ons ziet afkomen met het eten steekt hij zijn neusje al door de draad om zo snel mogelijk al een brokje te kunnen eten nog voor het in zijn eetbakje belandt.  :):) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .