Domino Geplaatst: 11 april 2016 Delen Geplaatst: 11 april 2016 Ik open er maar even een topic over, misschien kunnen jullie me met mijn dilemma helpen. Afgelopen zaterdag heb ik afscheid moeten nemen van Luna waardoor Joep alleen is komen te zitten. Joep zijn ren grenst wel direct aan de ren van Urf en Soes, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een maatje aan zijn zijde. Het is dan ook absoluut niet mijn intentie om hem zo lang alleen te laten zitten. Maar ik heb eigenlijk wel de wens om iets te minderen in konijnen (op de natuurlijke manier) en wil uiteindelijk terug naar 6 konijnen, 2 binnen en 4 buiten zodat ik buiten 2 mooie rennen kan creëren en zij mooi de ruimte hebben. Plus dat mijn huidige rennen langzaam slechter beginnen te worden. Nu heb ik uiteraard ook de gedachte gehad om Joep eventueel te koppelen met een van de bestaande koppels buiten. Maar er zijn wat twijfels omdat de beide heren niet de jongsten meer zijn. Smash en Baloe heb ik zitten, waarvan Smash voorheen best wel een vechtersbaas was. Gisteren liet ik Joep even door de tuin lopen en deed hij niks, behalve een beetje wazig kijken van wat Joep nu rond zijn ren aan het doen was. Voorheen had hij allang in de tralies gehangen. Maar het geval is wel dat Smash een konijn is van 4 kilo en in februari 2007 is gecastreerd dus hij moet van 2006 zijn, dat inhoudt dat hij ruim 9 jaar is. Op zich doet hij het nog heel goed gelukkig Het andere koppel wat dus direct naast Joep woont zijn Urf en Soes, Soes is vrij bangig aangelegd en Urf gaat wel ok wat dat betreft maar heeft wat ouderdomsklachten zoals Artrose, spondylose en zijn traanbuizen lopen niet meer door waardoor hij wat snotterig is. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niks helpt helaas. Urf is geboren op 3-9-2007 en dus ook geen jonkie meer en ongeveer dezelfde maat als Smash, alleen iets magerder. Dus waar ik mee zit..... kan ik het die oudere heren nog aandoen om die proberen te koppelen met een jonge sterkte Joep die 4,2 kilo weegt? Ik heb van Joep uit nooit echt territoriale dingen gezien, ALS er hommeles was tussen die twee rennen (dat was heel zelden gelukkig) maar dan waren de 2 dames aan het kibbelen met z'n 2en en Joep negeerde dat en Urf sprong er vaak tussen en stopte het dan. Het is niet dat ik het niet wil en ik wil Joep absoluut niet alleen laten zitten. Maar ik zoek naar een goede oplossing zodat ik ik ze uiteindelijk ook nog meer ruimte kan geven door 1 ren op te heffen en 2 grote te maken. Owja ik heb binnen nog een koppel, maar ehm.... Joep is heel lief, maar die gaat echt alles slopen en zal ook uit de ren springen. Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 11 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2016 Smash Urf En Joep Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 11 april 2016 Delen Geplaatst: 11 april 2016 Dat is een goede vraag. Ik weet niet hoe ze er verder aan toe zijn qua gesteldheid? De oudere heren? Of ze dat aan gaan kunnen of niet, kun je zelf denk ik het beste inschatten.. Dat je het aantal natuurlijk af wilt bouwen, begrijp ik heel goed. Dan is natuurlijk aan een bestaand duo koppelen een prima idee. En het belangrijkste.. Hoe is Joep er zelf onder? Als hij het prima aan lijkt te kunnen voor even in zijn uppie, maakt het alles voor jullie ook wat makkelijker qua beslissen. Sterkte en succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dolliewollie Geplaatst: 11 april 2016 Delen Geplaatst: 11 april 2016 Waarom probeer je het niet gewoon? Uit elkaar halen kan altijd nog, en wie weet hebben ze samen nog een paar leuke jaren in 1 ren. onwijs leuke nijnen heb je trouwens! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 11 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2016 Dank je wel dat je ze zo leuk vind ik ben ook erg trots op ze. Ik denk dat ik het ook maar ga proberen. Kijken of het op een andere locatie mogelijk is ivm dat ik geen neutrale ruimte heb voor ze. Ik zit toch sterk te denken aan Urf omdat dat zijn buurman al jaren is. Alleen weet ik dus niet of Urf het aankan met al zijn gebreken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten