Ga naar inhoud

2 Konijnen, 1 Schijnzwanger


Vera90

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb 2 jonge voedsters (zusjes) van de leeftijd van 8 maanden.
Nu is één van hen (Evi) sinds een dag een nest aan het bouwen (net terwijl ik natuurlijk bezig was met zindelijkheidstraining en geen bodembedekking had liggen... zul je altijd zien).
Het viel op omdat ze ineens veel in het nachthok zat en het hooi ineens 3x zo snel erdoorheen ging.

Nu zitten beide meiden gezamenlijk in een binnenhok maar ik vraag me nu af of ik de andere zus (Puk) in een apart hok moet plaatsen voor de komende 2/3 weken. Af en toe gaat zij ook het nachthok in en af en toe wordt ze eruit gejaagd door Evi (al mag ze er ook af en toe in blijven zitten...)
Kortom twijfel twijfel. Ik wil niet dat ze elkaar gaan verwonden oid.
Verder nog tips om deze periode zo fijn mogelijk te maken voor de (waarschijnlijk) schijnzwangere Evi? Hooi en bodembedekking inmiddels genoeg, dus ze kan bouwen tot het nachthok vol ligt :).

Bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wat is genoeg ruimte..., daghok is 1,50x0,70 en nachthok nog 0,50x0,70, dus totaal 2 meter bij 0,70m. Op zich groot genoeg voor 2 konijnen.... En als Evy dus in het nachthok zit met d'r nest kan Puk nog in het daghok rondrennen, staan, liggen, wat dan ook. Dus ja op zich genoeg ruimte denk ik :)
Alleen blijft Puk niet uit het nachthok weg. En dat vindt Evy niet zo fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd: ik vind dat veel te weinig ruimte voor twee konijnen. Rondrennen is er natuurlijk niet bij.  Op zo'n kleine ruimte kan dit wel problemen geven, maar als je ze uit elkaar haalt, is het afwachten of je ze nog wel gekoppeld krijgt...

Weet je zeker dat het allebei dames zijn? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm vreemd asiel zei juist dat ze het een heel erg mooi en groot hok vonden maargoed.... ze mogen er overigens elke avond uit al dat maakt in dit verhaal nu niet uit. Ze kunnen trouwens prima rennen in het hok :)

Begrijp dat uit elkaar halen dus niet aan te raden is. Heb gezien dat ze elkaar vanavond wel aardig met rust hebben gelaten.  Dus het lijkt goed te gaan.

Zijn 99% zeker 2 voedsters. Komen van konijnen asiel in Ridderkerk, kan er hopelijk wel vanuit gaan dat zij er verstand van hebben lijkt me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 2 voedsters.. Nina en Nijn.. Nina had voorheen ook heel vaak last van haar hormonen en was een paar keer per maand bezig met nestjes bouwen en haar uittrekken, waardoor ik de keuze heb gemaakt haar te laten helpen.. ze is nu rustiger, voor ons maar ook zeker voor zichzelf.. en geen issues weer met die rothormonen.. dus ik zou zeggen doe er je voordeel mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Vera90:

Bedankt voor de reacties! Denk dat ik ze inderdaad ga laten helpen.  Ook met het oog op de toekomst.... :)

 

Ik zal ze alle 2 tegelijk laten castreren...

Heb ik ook gedaan, dan hebben ze in de periode dat ze zich ziek voelen, steun aan elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .