Ga naar inhoud

konijn plas in huis op vaste plek


charley

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het met konijnen ook zo werkt. Ik heb 20 jaar tamme ratjes gehad en merkte dat hoe meer ik met schoonmaakmiddelen de plasjes opruimde hoe meer ze op de zelfde plek gingen plassen. Toen ik een stoomreiniger had aangeschaft werd het probleem duidelijk minder. Deze gebruik ik nu overigens ook om de konijnenkooi schoon te maken. Zonder schoonmaakmiddel. Puur met hete stoom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de plasplekken met schoonmaakazijn schoon gemaakt en dit lijkt te werken, las dat dit de urinegeur afbreekt. Andrea heeft gisteren en vandaag netjes in de bak geplast, in elk geval geen plasjes op het laminaat gevonden. Verder is het nu wachten op het mooie weer zodat ze lekker naar hun buitenverblijf kunnen, deze staat inmiddels klaar voor zet. Dan maar hopen dat ze van de winter als ze weer binnen zijn niet meer op het laminaat plast maar dat zien we dan wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Buiten is het inderdaad een stuk minder erg als ze niet alles in de bak doen ;) Nog een paar weken wachten en dan kunnen ze naar buiten (dag en nacht).

Zou je ze volgende winter dan niet lekker buiten laten? Anders loop je in het najaar misschien weer tegen hetzelfde probleem aan en moet je weer maanden wachten tot ze weer naar buiten kunnen. Konijnen (die een wintervacht hebben aangemaakt) kunnen 's winters prima buiten blijven. Ik snap wel dat het gezellig is om ze 's winters binnen te hebben, maar als je er zo mee zit dat ze buiten de bak plassen is er natuurlijk ook weinig lol aan. Nou ja, je hebt nog de hele zomer om daar over na te denken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lienappelsien:

Zou je ze volgende winter dan niet lekker buiten laten?

Hier zit ik nu wel hard over na te denken.

2 uur geleden zei Lienappelsien:

Ik snap wel dat het gezellig is om ze 's winters binnen te hebben, maar als je er zo mee zit dat ze buiten de bak plassen is er natuurlijk ook weinig lol aan.

Ik wou ze eigenlijk altijd binnen houden, gewoon gezellig weer leven in de brouwerij maar helaas kan dat zo echt niet. Andrea blijft echt overal in huis plassen/ sproeien hierdoor zit ze nu continu in de ren ( 200 cm lang, 130 cm breed ) en dat lijkt wat beter te gaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .