Ga naar inhoud

Konijn reageert niet meer

carlynnxx

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik een konijn. Alles leek goed te gaan tot vanochtend. Het viel me op dat ik hem niet meer zag en toen ik ging kijken zag ik hem languit in het hok liggen zonder te bewegen. Hij reageert niet op me en zijn ogen zijn half gesloten. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik maak me namelijk erg zorgen. 

Alvast bedankt voor jullie hulp. 

IMG_3626.JPG

IMG_3625.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reacties. Ben meteen naar de dierenarts gegaan, alleen was de hulp telaat en is het konijntje in de auto overleden.. Ik wil in de toekomst nog wel graag opnieuw konijntjes maar hoelang zou ik hiermee moeten wachten? (In verband met eventuele ziektes in het hok) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte! Hoelang je moet wachten weet ik niet, maar het hoeft niet zo te zijn dat je konijntje is overleden aan een besmettelijke ziekte. Het kan ook een verstopping of gasaanval zijn geweest. Heeft de dierenarts jouw konijntje nog onderzocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze heeft hem nog onderzocht maar ze kon niet echt iets duidelijks vinden, alleen dat zijn buik heel hard was en zijn urine donkerbruin. Nu ik terugkijk naar de afgelopen dagen viel ik het me ook op dat het konijntje amper ontlasting had dus waarschijnlijk speelde het al langer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me juist al wekenlang ingelezen en kijk al tijdje mee op dit forum.. Er was alleen iets niet goed gegaan met de levering van het hok en rennen waardoor die pas vrijdag kwamen (en het konijn kwam zaterdag al!) waardoor ik het erg druk had met het beitsen en in elkaar zetten van alles dat ik het vergat. Het was mijn eerste konijn en omdat hij voor de rest normaal deed dacht ik dat het hoorde bij het wennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verdrietig dat je konijn al zo snel nadat je hem kreeg is overleden. Wel heel goed dat je bij de dierenarts bent geweest met hem. Ik denk dat je je nooit te veel kunt inlezen over de dieren waar je de verantwoording voor neemt. Ook mensen die al langer konijnen hebben kunnen nog steeds nieuwe dingen bij leren over konijnen. Een konijn is een kwetsbaar beestje. Problemen met de spijsvertering kunnen bijvoorbeeld al heel snel fataal zijn. Een konijn wat pas bij je komt wonen heeft vaak veel last van stress. Konijnen uit winkels komen bv vaak uit een erg onrustige omgeving. Dan bij jou in een nieuw hok met nieuwe geuren en geluiden. Vaak krijgen ze ander voer of een extra worteltje en knaagstokje als welkom hapje. Alles met elkaar zijn de maag en darmen snel van slag die eerste dagen. En zoals gezegd kan dit bij een konijn, meer dan bij bv een hond, al heel snel ernstige gevolgen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .