Ga naar inhoud

(Oud) konijn niet meer zindelijk


Van der Hoorn

Aanbevolen berichten

Sinds een week of twee is een van m'n konijnen (ex-voedster) niet meer zindelijk. Zowel poep als pies wordt overal gedeponeerd. Hiervoor ging het jarenlang goed. Aangezien de konijnen overdag los in huis lopen, begint het nogal vervelend te worden om met doekjes en azijn elke keer alles na te lopen.

Het is wel een oude dame, inmiddels ruim 9 jaar, dus ik vermoed dat het met de leeftijd te maken heeft. Is hier nog iets tegen te doen? Of is de zindelijkheid gewoon "op"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan met de leeftijd en/of de gezondheid te maken hebben. Ik heb zelf nog geen ervaring met oude konijntjes (mijn oudste en eerste konijntjes zijn pas 4), dus ik weet daar nog niet heel veel van af. Het gaat ook om zowel keutelen als plassen? Alleen plassen kan namelijk ook E.C. of blaasproblemen betekenen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon leeftijdstechnisch zijn; oudere mensen of huisdieren kunnen moeite krijgen met ophouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeftijd zelf is natuurlijk geen oorzaak voor niet meer zindelijk zijn. Het is wel zo dat oudere konijnen vaak sneller kwaaltjes krijgen die ervoor kunnen zorgen dat ze niet meer zindelijk zijn. Ik denk zelf wel dat het de moeite waard is om uit te zoeken om welk 'kwaaltje' het gaat, want voor hetzelfde geld is het iets wat je kunt behandelen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .