Domino Geplaatst: 3 februari 2016 Delen Geplaatst: 3 februari 2016 Vanavond op NPO3 om 22:00 uur. http://www.npo.nl/rambam/03-02-2016/VARA_101378113 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 4 februari 2016 Delen Geplaatst: 4 februari 2016 :( Ik heb het niet gezien en misschien maar goed ook... Het was vast heel naar :'( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 4 februari 2016 Delen Geplaatst: 4 februari 2016 Bah! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sonja1990 Geplaatst: 4 februari 2016 Delen Geplaatst: 4 februari 2016 Op zich vond ik het best een goede aflevering. Een konijn uit de dierenwinkel eten kan echt niet want dat is zielig. Die haal je bij de slager want volgens een mevrouw zijn dat allemaal 'wilde konijnen waar op gejaagd is' en dat is dan minder zielig ofzo? Bij het verhaal van de dierentuin wilde mensen het allemaal niet horen terwijl het gewoon de waarheid is. Ik vond het wel netjes dat Burgers Zoo als enige dierentuin eerlijk aangeeft dat ze ook konijnen voeren die te groot zijn voor de verkoop. Alle andere dierentuinen ontkende dit die zeiden allemaal: die worden speciaal gefokt. Ik vind dat je als dierentuin daar ook eerlijk in moet zijn. Die wilde dieren moeten uiteindelijk ook eten. Al hebben ze bij Burgers Zoo wel een relatief humane dood(als je dat kan zeggen). In ieder geval geen tik in de nek waarbij ze misschien nog blijven leven... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 4 februari 2016 Delen Geplaatst: 4 februari 2016 Ik ben er eigenlijk een beetje bang voor dat iedereen het nu spontaan heel zielig gaat vinden en er massaal konijnen worden "gered" uit de dierenwinkel, zonder er van te voren over na te denken.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 4 februari 2016 Delen Geplaatst: 4 februari 2016 Daar zeg je zowat. Laten we hopen van niet! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 4 februari 2016 Delen Geplaatst: 4 februari 2016 Daar had ik ook aan gedacht sanne. Ik hoop ook dat dat meevalt. Het hele stuk is wel naar, maar alles is heel hypocriet: opeten en aan de wilde dieren voeren mag niet, want het zijn knuffelkonijnen. Maar mensen eten wel vlees (ik ook) en mensen willen ook wilde dieren in de dierentuin zien. Dat ze daar heen gaan vind ik ern naar idee, maar ik realiseer me wel dat er andere dieren heen gaan als dit bijvoorbeeld niet meer zou mogen. Het enige waar we wel direct iets aan kunnen doen is die broodfokkers. Want als je toch even binnen kijkt in zo'n fabriek, is het vreselijk wat je ziet! Bakken vol met diertjes... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 5 februari 2016 Delen Geplaatst: 5 februari 2016 Ik heb het ook gezien. Vond het wel een heel hoog knuffelkonijn gehalte hebben, net alsof alle konijnen zo graag geknuffeld willen worden. Voor de rest wel een realistisch programma. Vooral de openheid van Burgers Zoo was prima. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 februari 2016 Delen Geplaatst: 12 februari 2016 Ik heb het nog niet gekeken, maar ik weet het antwoord op de vraag wel. Ik weigerde toen ik nog bij de intratuin werkte altijd te oude konijnen terug te sturen naar de handelaar. Wi lieten ze gewoon zitten tot ze uiteindelijk verkocht waren. De hokken waren daar 1 vierkante meter, dus ook voor een volwassen konijn nog te doen. En alle konijnen vonden uiteindelijk een baasje. En geloof me de baasjes die daar een konijn kochten werden echt wel voorzien van goede informatie door mij en mijn collega's. ;) Ik verbaas me er altijd zo over dat mensen er niet over nadenken wat er verder in de wereld gebeurd en niet verder kijken dan wat ze zien. Hoeveel mensen steken hun kop niet in het zand en willen het niet weten of er niet aan denken. Niet alleen op dit punt, maar bijvoorbeeld ook het "waar komt je kleding vandaan" en "wat is er met je voedsel gebeurd". Ik wil juist altijd alles weten, en besluit dan wat mijn mening is en of ik besluit iets wel of niet te doen, gebruiken of eten. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joseeke Geplaatst: 15 februari 2016 Delen Geplaatst: 15 februari 2016 Ik heb het nog niet gedaan, maar ga het alsnog zeker een keer kijken! Doordat mijn FB er vol mee stond, weet ik wel enigszins waar het over gaat. Mooi van Burgers Zoo dat deze er openhartig & eerlijk over zijn waar hun konijnen vandaan komen. En let's face it --> konijnen zijn nou eenmaal prooidieren & daardoor een voedselbron voor roofdieren. En wij hebben de "pech" dat wij ons hart verloren hebben aan deze lieve pluizenbollen ♥ Dus hoe je het ook wendt of keert; het stoppen met voeren van konijnen aan roofdieren kun je gewoon helaas niet tegenhouden. Wat wel heel belangrijk is (vind ik) dat de consumptie-konijnen i.i.g. op een diervriendelijke, konijnwaardige manier gehuisvest worden en op een humane manier sterven voordat ze gevoerd worden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MelissaYM Geplaatst: 5 april 2016 Delen Geplaatst: 5 april 2016 Erg jammer van al die konijnen die gefokt worden en daarna naar de slangen gaan. Mensen moeten eens gaan leren dat er teveel dieren in Nederland zijn en dat we ze beter uit een opvang of asiel kunnen halen. Deze aflevering vind ik opzich vrij logisch, dit is toch wat mensen willen? Jonge kleine schattige konijntjes.... Als een koe geen melk meer geeft gaat die ook naar de slager Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dolliewollie Geplaatst: 5 april 2016 Delen Geplaatst: 5 april 2016 kreeg d'r wel pijn in m'n buik van, al die zielige koppies van die beestjes. Maar dat heb ik ook als ik ze in een mini hokje helemaal alleen ergens zie staan, sneu allemaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten