Ga naar inhoud

Mijn voedsters rijden op elkaar


Stampie-Roxy

Aanbevolen berichten

Op ‎15‎-‎2‎-‎2016‎ ‎21‎:‎31‎:‎50 zei Konijnenliefhebber1993:

Alleen bij mij laat er 1 soms zien er niet van gediend te zijn door een happende beweging te maken ( geen bijten alleen beweging) en dan vervolgens weg te lopen en dat wordt begrepen en 5 minuten later lokken ze elkaar weer

Ze hebben genoeg ruimte tot hun beschikking. Zolang er geen agressie & constante stress bij komt kijken, zou ik mezelf niet zo druk maken op wat happen & najagen naar mekaar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Wed Feb 17 2016 04:32:49 GMT+0100 zei Konijnenliefhebber1993:

Nee, niet agressief, en ik heb geen idee hoe oud zijn ze zielijkjn, omdat ze gedumpt zijn geweest en ik ze dus uit de opvang heb

Ja bij die van mij lijkt het Ook niet agressief En ze doen ook lief na afloop dus meschien is het wel een spelletje ofzo maar ja konijntjes kunnen soms ook gewoon onbegrijpelijke en gekke maar grappige dingen doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Allemaal,

Wij hebben een voedster, deze week 3 maanden oud. Sinds 3 dagen rijdt ze hele tijd tegen onze benen aan, bijt zachtjes in je broek en legt door het hele huis keutels(voorheen niet). Nu is het zo erg dat ik de kooi heb dicht gelaten omdat de kinderen het konijntje opeens een beetje eng vinden. Hoe lang duurt dit gedrag? Voorheen hebben we altijd mannetjes gehad, en na castratie reden die niet meer.

A.s. zondag komt er een rammetje van 7 weken bij. Ben dus benieuwd hoelang deze periode duurt. castratie/sterillisatie is een ingrijpend operatie voor een voedster zei de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Gina.:

Hallo Allemaal,

Wij hebben een voedster, deze week 3 maanden oud. Sinds 3 dagen rijdt ze hele tijd tegen onze benen aan, bijt zachtjes in je broek en legt door het hele huis keutels(voorheen niet). Nu is het zo erg dat ik de kooi heb dicht gelaten omdat de kinderen het konijntje opeens een beetje eng vinden. Hoe lang duurt dit gedrag? Voorheen hebben we altijd mannetjes gehad, en na castratie reden die niet meer.

A.s. zondag komt er een rammetje van 7 weken bij. Ben dus benieuwd hoelang deze periode duurt. castratie/sterillisatie is een ingrijpend operatie voor een voedster zei de dierenarts.

Klinkt mij als hormonaal gedrag. En al helemaal nu met het voorjaar op komst.

Hoe lang dit gedrag duurt is per konijn verschillend, dus dat is lastig te zeggen.

I.i.g. niet het rammetje er gelijk bij zetten. Hij is nog niet opgewassen met zijn babylijfje tegen zo'n grote hormonenbom. En een babykonijn mag eigenlijk pas vanaf 8 weken van zijn moeder gescheiden worden. Het beste is dus nog even een weekje wachten met hem ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 14-3-2016 13:57:14 zei Gina.:

Hallo Allemaal,

Wij hebben een voedster, deze week 3 maanden oud. Sinds 3 dagen rijdt ze hele tijd tegen onze benen aan, bijt zachtjes in je broek en legt door het hele huis keutels(voorheen niet). Nu is het zo erg dat ik de kooi heb dicht gelaten omdat de kinderen het konijntje opeens een beetje eng vinden. Hoe lang duurt dit gedrag? Voorheen hebben we altijd mannetjes gehad, en na castratie reden die niet meer.

A.s. zondag komt er een rammetje van 7 weken bij. Ben dus benieuwd hoelang deze periode duurt. castratie/sterillisatie is een ingrijpend operatie voor een voedster zei de dierenarts.

Dat tegen je voet aanrijden en zachtjes bijten doen konijnen meestal als ze om aandacht vragen dus een mannetje erbij lijkt mij juist een goed idee zo krijgt ze ook wat meer aandacht van hem en dat keutels achterlaten doen ze om hun geur achter te laten en zo hun territorium af te zetten het is natuurlijk ook nog maar een klein konijntje dus je moet haar ook nog zindelijk maken je hebt ook wel konijnentoiletten dan kun je haar leren daar in te poepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .