Eefje Geplaatst: 29 december 2015 Delen Geplaatst: 29 december 2015 Tsja, hoe begin ik hier aan... We zagen de bui wel hangen, maar toch hoopten we dat je nog te redden was en we je weer mee naar huis konden nemen. Wat een rotmomenten vanmorgen. Je lag zo lekker bij Frits en we moesten je wegpakken, dat mandje in, stress in de auto. Daarna bij de dierenarts, jou zo bang in dat mandje achter te moeten laten, wetend dat de kans groot was dat we je niet meer mee terug konden nemen. Wat heb ik staan huilen daar.. Toen wachten op het telefoontje. Ik hoorde meteen aan de toon van Marcel dat het mis was en dat je niet meer thuis zou komen. Het medische verhaal is hier te lezen. Ik wil dit stukje gebruiken voor de leuke dingen. Toen Marcel en ik gingen samenwonen wilden we heel graag een huisdier. Een leuk beessie waarvoor we niet veel thuis hoefden te zijn, maar dat wel aanwezig is, karakter heeft en goed binnenshuis te houden is, aangezien wij geen buitenruimte hebben. Al snel waren we eruit dat we een konijn wilden. Ik wilde het goed doen, ben gaan googlen naar konijnenasiels, aangezien ik van kindsbeen af geleerd heb dat je geen nieuwe diertjes op de wereld moet (laten) zetten, omdat er al zoveel lieve beessies zijn die op een fijn huisje wachten. Zo kwam ik op bunnybunch. Ik heb me goed ingelezen, één konijn was meteen geen optie meer (ik had wat overredingskracht om Marcel daarvan te overtuigen ). Ik zocht naar opvangen in de buurt en kwam uit bij de KDO. Ze hadden een facebookpagina en daar kwam jij voorbij. Ik vond je zo schattig en je zat zo lang in de opvang. Niemand wilde je hebben vanwege je lange haren en je rode oogjes. Ik heb meteen gebeld, ben gaan kijken en heb je direct gereserveerd. Ik wilde je het fijnste leven geven dat je maar kon hebben! Ik moest twee weken wachten, er zaten op dat moment nog een paar rammetjes in quarantaine die net gecastreerd waren. Ik heb je huisje in orde gemaakt en kon niet wachten tot ik je kon halen. Ik had de keuze uit 3 rammetjes. Frits bood zich direct aan, hij stond nieuwsgierig met zijn pootjes tegen de tralies. Ik vond hem geweldig met zijn kapotte oor en brutale snuit en hoopte dat het zou klikken. Nou dat deed het! Een droom van een koppeling, jullie zijn vanaf dat moment onafscheidelijk geweest. De opvang vertelde me dat je een heel timide, rustig konijntje was. Daar was al snel niets meer van over hier. Je leefde helemaal op, werd een druktemaker eerste klas. De hele dag bezig met dingen slopen, wc's uitgraven, rondrennen, binkies maken en stampen, heel veel stampen, of je nou boos was, of blij, of gewoon lekker aan het rennen, je kondigde jezelf altijd aan met een stamp. Je was zo actief en lomp en grappig! Zo kreeg je al snel de naam terrorWilma de sloophaas. Frits keek het allemaal op zijn gemakje aan vanaf zijn geliefde kleedjes en als je klaar was met je geraas rende je naar hem toe en flopte je tegen hem aan, terwijl hij je een lebber over je koppie gaf. Om je bezig te houden hebben we een zandbak gebouwd, dat is het meest geniale cadeau dat we je konden geven! Eerst durfde je er niet zo goed in, terwijl ik zeker wist dat je het fantastisch zou vinden. Op gegeven moment heb ik je er gewoon in gezet en toen je dat zand onder je pootjes voelde was je niet meer te stoppen! Gravengravengravengraven, urenlang, je wilde die eerste dag nieteens uit je zandbak komen om te eten! Kwam je even aanzetten met een verwilderd koppie, trok je neus op voor die brokjes en hophop terug in die zandbak. Wat een graafwerkzaamheden heb je daar verricht. Elke dag minimaal een sessie van minstens anderhalf uur! Dingen slopen vond je ook leuk, vooral dozen en kleedjes. Springen op de bank als je dacht dat we niet keken en dan heel snel wegwezen als je zag dat we het in de gaten hadden. En natuurlijk wat lekkers krijgen, bedelen kon je als de beste en je wist precies wanneer het etenstijd was. Je wilde niet echt aandacht van ons, maar als je wat te vreten wilde huppelde je wel even naar ons toe om wat zonnebloempitjes te krijgen. Je had nooit wat, Frits is ons kwakkelkonijntje, jij was degene waar we nooit zorgen om hadden. Je was ook pas 5, we hadden je zo graag nog langer bij ons willen hebben dan deze 3,5 jaar! We hebben je alles gegeven wat we konden en ik weet zeker dat je het hier heel erg fijn hebt gehad samen met je grote liefde Frits. Dat troost ons, nu je hier toch zo plotseling niet meer bent. Afscheid nemen doet pijn, zo vroeg afscheid nemen geeft een machteloos gevoel. Na je ellendige begin ben je hier het grootste deel van je leven heel gelukkig geweest. Ik ben blij dat we je dat hebben kunnen geven en we hebben ontzettend van je genoten, om je gelachen en met een heel warm gevoel naar je geknuffel met Frits gekeken. We zullen je missen gekke Wilma, het was heel fijn dat je bij ons was 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 29 december 2015 Delen Geplaatst: 29 december 2015 Wat een fijn verhaal om te lezen zoals ze was. Nogmaals heel veel sterkte voor jullie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbely Geplaatst: 29 december 2015 Delen Geplaatst: 29 december 2015 Je verhaal is duidelijk met veel liefde geschreven. Heel veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleintje Geplaatst: 29 december 2015 Delen Geplaatst: 29 december 2015 Heel veel sterkte Eefje. Wat een fijn thuis heeft ze bij jullie (en Frits) gekregen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maaykemaayke Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 och wee :( wat een verdrietig, maar ook mooi verhaal. Heel veel sterkte!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SuzanneKnuffel Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Sterkte!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Mooi geschreven Eefje. Nogmaals sterkte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Mooi om te lezen dat jullie van haar hielden. Een te kort, maar wel echt konijnenwaardig leventje voor haar. Slaap zacht terrorWilma... En sterkte voor jullie Eefje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gridje Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Wat een mooi leven heeft ze gehad bij jullie en vooral liefde, en ik blijf haar een pracht konijn vinden! Heel veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iloveChucky Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Heel veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
StamperPluis Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Een verhaal uit liefde geschreven. Wilma heeft een heel fijn leven bij jullie gehad, helaas te kort, maar jullie hebben er alles aan gedaan voor haar, en hebben uiteindelijk ook een heel moeilijk besluit in haar belang gemaakt. Wilma was een beauty. Nogmaals heel veel sterkte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
belleke Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Wilma een bijzonde konijn zo te lezen. Die heel veel vreugde heeft gegeven. Daarom nu des te erger dat jullie haar nu moeten missen. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel Belleke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Heel veel sterkte Eefje! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Indie Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Heel veel sterkte! En wat een schattige konijntjes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KonijnStar Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Mooi verteld... Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
:-) Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Mooi verhaal, met veel liefde geschreven Heel veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Melwit Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Heel veel sterkte.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Levtrix Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Heel veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xSenna Geplaatst: 31 december 2015 Delen Geplaatst: 31 december 2015 wat een mooi verhaal... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anjo Geplaatst: 3 januari 2016 Delen Geplaatst: 3 januari 2016 Mooi geschreven Eefje! Wilma was zo'n grappig dametje om te zien, ze heeft het goed gehad bij jullie samen met Frits. Nogmaals sterkte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 3 januari 2016 Delen Geplaatst: 3 januari 2016 Mooi geschreven, sterkte Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 6 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2016 Dankjulliewel allemaal voor de lieve reacties Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 7 januari 2016 Delen Geplaatst: 7 januari 2016 Sterkte. Ik zag het altijd helemaal voor me als je over haar vertelde. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten