Spring naar bijdragen
KonijnStar

Hoihoi! (Voorstellen)

Recommended Posts

Hoihoi!

Mijn account is er net een paar minuten, het leek me erg leuk!

Ik ben KonijnStar, ik heb een konijn; Gigi

Het is een bruin/grijs dwergkonijntje, van een paar maanden oud.

Even kijken of ik een foto kan vinden :)

Jep, gelukt!

Xxx KonijnStar

IMG_20150610_163310.jpg

IMG_20150610_175601:nopm:.jpg

IMG_20150610_153704:nopm:.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom!

Gigi is wel erg eenzaam zo in dat hokje, denk je niet? Konijnen zijn groepsdieren en spelen graag lekker in een grote ren waar ze kunnen rennen en spelen samen met soortgenootjes.

Zo alleen in een hokje is erg zielig voor het beestje.

Heeft Gigi ook altijd hooi om te kunnen eten? Dat is ook heel belangrijk en ik zie het niet zo 1,2,3 liggen op de foto.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Indie:

Welkom! Gigi is inderdaad best eenzaam, maar als je hem veel aandacht geeft is dat niet erg!

Als je niet weet wat je zegt, zeg dan liever niks :)

of foto's liken van een zielig eenzaam konijntje, onbegrijpelijk Ilovechucky. Je zou toch beter moeten weten inmiddels.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht al dat ik veel reacties over eenzaamheid zou krijgen. Ik zou maar al te graag een maatje voor hem erbij hebben, maar het mag niet van mijn ouders. Één konijn mocht nig maar net.. 

En ja, hooi ligt er altijd in :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Rian:

Als je niet weet wat je zegt, zeg dan liever niks :)

of foto's liken van een zielig eenzaam konijntje, onbegrijpelijk Ilovechucky. Je zou toch beter moeten weten inmiddels.

Dat deed ik alleen omdat ik haar ken en het leuk vond dat ze zich voorstelde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei iloveChucky:

Dat deed ik alleen omdat ik haar ken en het leuk vond dat ze zich voorstelde.

Dus als je iemand kent en 't leuk vind dat ze zich voorstelt ga je dingen roepen die niet kloppen? logisch! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei SuzanneKnuffel:

Dus als je iemand kent en 't leuk vind dat ze zich voorstelt ga je dingen roepen die niet kloppen? logisch! 

Wat doe ik verkeerd? Welke dingen roep ik die niet kloppen? Ik begrijp je niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei iloveChucky:

Wat doe ik verkeerd? Welke dingen roep ik die niet kloppen? Ik begrijp je niet.

Je zei LETTERLIJK Gigi is best eenzaam maar als je hem veel aandacht geeft maakt dat niet uit..dat klopt dus écht niet, want zoals ik al zei kun jij niet voldoen aan de aandacht en knuffels die een konijn van een soortgenootje krijgt..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey, vrede op aarde dames. De kerstboom is nog niet de deur uit dus hou die gedachte nog even vast! ;) 
iloveChucky heeft niks verkeerd gezegd (en waarom ze de foto geliked heeft ook al uitgelegd).

Het is een mooi konijntje KonijnStar!

Een ren om het hokje heen waar ze zelf in en uit kan maakt het leven voor haar wel leuker (en ook voor jou leuker, want konijnen zijn veel vrolijker en toffer om naar te kijken als ze de pootjes kunnen strekken, binkies kunnen maken, in bijvoorbeeld een zandbakje kunnen graven, achter een voerballetje kunnen rennen). Als je ouders een vaste ren niet zo zien zitten (zo eentje die eigenlijk niet verplaatsbaar is) zou je kunnen kijken naar eentje die wel verplaatsbaar is. Een losse panelenren kan ook, maar die moet je aan de bovenkant dan zelf wel heel goed afdekken want konijnen kunnen en hoog springen, en er zitten ook echte klimgeiten tussen. Als je op bijvoorbeeld 'trixie ren' zoekt op google kom je denk ik al wat voorbeelden tegen :).

En wat betreft een maatje: ik ben het met bovenstaande gebruikers eens dat een maatje wel een echte eerste levensbehoefte is van een konijn. Alleen is maar zo alleen, en voor een konijn heel erg eenzaam. Maar zijn er redenen waarom je ouders geen tweede konijn erbij willen? Ik gok dat de extra kosten mee spelen (Misschien kun je een overzichtje maken van die extra kosten - we kunnen je daar wel mee helpen als je wil - en een plan om dat zelf te betalen?) maar verder betekent een konijn erbij vaak niet zo heel veel meer werk; goed, je zal misschien wat meer hooi kwijt zijn of een keer extra moeten verschonen, maar het scheelt weer een door frustratie/verveling/eenzaamheid tralieknagend tot zelfs nukkig en brommerig konijntje. En konijntjes verzorgen elkaar ook vaak; vieze oogjes worden door elkaar gewassen, oortjes worden schoongepoetst, en nouja, een gelukkig konijn blijft over het algemeen gezonder dan een ongelukkiger konijn. :)

Gewoon als tips bedoeld, niet als aanval. :) Enne, welkom!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Marjoleintje:

Hey, vrede op aarde dames. De kerstboom is nog niet de deur uit dus hou die gedachte nog even vast! ;) 
iloveChucky heeft niks verkeerd gezegd (en waarom ze de foto geliked heeft ook al uitgelegd).

Het is een mooi konijntje KonijnStar!

Een ren om het hokje heen waar ze zelf in en uit kan maakt het leven voor haar wel leuker (en ook voor jou leuker, want konijnen zijn veel vrolijker en toffer om naar te kijken als ze de pootjes kunnen strekken, binkies kunnen maken, in bijvoorbeeld een zandbakje kunnen graven, achter een voerballetje kunnen rennen). Als je ouders een vaste ren niet zo zien zitten (zo eentje die eigenlijk niet verplaatsbaar is) zou je kunnen kijken naar eentje die wel verplaatsbaar is. Een losse panelenren kan ook, maar die moet je aan de bovenkant dan zelf wel heel goed afdekken want konijnen kunnen en hoog springen, en er zitten ook echte klimgeiten tussen. Als je op bijvoorbeeld 'trixie ren' zoekt op google kom je denk ik al wat voorbeelden tegen :).

En wat betreft een maatje: ik ben het met bovenstaande gebruikers eens dat een maatje wel een echte eerste levensbehoefte is van een konijn. Alleen is maar zo alleen, en voor een konijn heel erg eenzaam. Maar zijn er redenen waarom je ouders geen tweede konijn erbij willen? Ik gok dat de extra kosten mee spelen (Misschien kun je een overzichtje maken van die extra kosten - we kunnen je daar wel mee helpen als je wil - en een plan om dat zelf te betalen?) maar verder betekent een konijn erbij vaak niet zo heel veel meer werk; goed, je zal misschien wat meer hooi kwijt zijn of een keer extra moeten verschonen, maar het scheelt weer een door frustratie/verveling/eenzaamheid tralieknagend tot zelfs nukkig en brommerig konijntje. En konijntjes verzorgen elkaar ook vaak; vieze oogjes worden door elkaar gewassen, oortjes worden schoongepoetst, en nouja, een gelukkig konijn blijft over het algemeen gezonder dan een ongelukkiger konijn. :)

Gewoon als tips bedoeld, niet als aanval. :) Enne, welkom!

Als we nog een konijn nemen hebben we ook een groter hok nodig...

Een ren heeft hij zeker, een hele grote. Alleen die zit niet aan het hok vast, ofzo.. En het is me verteld dat konijnen  geen nat gras mogen, maar weet niet of dat klopt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yes, we (mijn broer en ik) hebben net een plan gemaakt; we willen een hok met 2 verdiepingen van marktplaats kopen, en over onze ren maken we gaas en aan het hok, zodat hij er altijd in kan. En dan kopen we er nog een nijntje bij! :D

Hopelijk mag het ook van onze ouders...

Maar ik heb nog mn vraagje: mogen konijnen nat gras?

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad een goed idee! Vooral de ren en een maatje erbij is erg belangrijk. Als je die twee dingen voor mekaar hebt (en genoeg goed eten enzovoorts) dan hebben je konijnen het eigenlijk al hartstikke goed! 

Welkom verder! Wat fijn trouwens dat je zo goed meedenkt voor je konijntje :) Ik hoop dat je ouders ook fijn mee willen denken voor het welzijn van je konijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou dat is een heel goed plan, ik hoop dat het mag! Laat je ouders de info op bunnybunch.nl eens lezen.

Ik weet niet of nat gras slecht is, al lijkt het me niet, want sommige konijnen leven op gras.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Top dat je al ideeën hebt om het leven van je konijn leuker te maken. Ik zou eerst gaan voor een ruimer hok met de vaste ren eraan zodat je ruimte hebt voor een extra konijn want inderdaad; twee konijnen in dat hokje gaat niet werken.

In de opvangen en asiels zitten heel veel leuke konijntjes, oud/jong, groot en klein en ze kunnen je ook helpen met het koppelen en kijken welk konijn er bij jou konijn past. Dus dat is misschien wel een goede tip. De beste combinatie voor een koppel is een gecastreerde ram met een voedster. De rammen in de opvang zijn ook al geënt dus dat scheelt ook weer.

Ik weet niet waar je konijntje vandaan komt maar als hij/zij uit de dierenwinkel komt is het verstandig het geslacht nog even te laten controleren. Dat kan bijvoorbeeld bij de dierenarts of als je hem/haar meeneemt naar de opvang.

Als je ouders zien dat je zo je verantwoordelijkheid neemt voor het geluk van je konijn moet het goedkomen toch!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijnen kunnen permanent op het gras komen en dus ook als het gras nat is. Het is belangrijker dat je je konijn laat wennen aan gras en niet te snel te veel gras geeft. Bouw het langzaam op. Als je de ren op het gras wilt zetten moet je ook gaas onder de ren langs maken anders je konijn zich naar buiten graven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .