Ga naar inhoud

Is Koekie zwanger?


Yiska♥Koekie&Kruimel

Aanbevolen berichten

Na een snelle koppeling zaten Koekie, mijn voedster en Kruimel, mijn gecastreerde ram weer bij elkaar. Nu is Koekie een nest aan het bouwen. We vertrouwen dit thuis niet. Ze is een nest aan het bouwen. We weten niet of we lang genoeg hebben gewacht met het koppelen van de konijnen. De zaadcellen zouden dus eventueel nog niet opgedroogd kunnen zijn. Hoe kan ik weten dat Koekie echt- of schijnzwanger is? Ik hoor graag jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang heb je gewacht met het koppelen na castratie?

1 minuut geleden zei SuzanneKnuffel:

Als hij gecastreerd is, dan kan zij niet meer zwanger worden.. dan heeft je ram alleen nog de hormonen in zijn lijfje maar niet meer de zaadcellen waarmee hij een babytje kan verwekken.. ik denk dus dat ze schijnzwanger is.. hoelang na de castratie heb je ze weer samen gezet?

Dat is niet waar wat je zegt Suzanne
De ram is na castratie nog 3 weken vruchtbaar!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze dierenarts zei dat tot nog wel 6 weken na de castratie de zaadcellen nog niet zijn opgedroogd. Ik heb het na 4 weken al gedaan. Wel gedraagt Koekie zich nu precies hetzelfde als hoe ze zich gedroeg in de periode dat ze zwanger was. Het lijkt qua gedrag gewoon veel meer op zwangerschap dan schijnzwangerschap. Heeft iemand nog ene aantal tips hoe ik kan checken of ze zwanger is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Hoelang heb je gewacht met het koppelen na castratie?

Dat is niet waar wat je zegt Suzanne
De ram is na castratie nog 3 weken vruchtbaar!!!

Een ram blijft na castratie inderdaad nog een poosje vruchtbaar, maar geen 3 weken. 2 weken na de castratie van de ram kunnen ze gekoppeld worden, zonder kans op zwangerschap. De meeste konijnenopvangen hanteren deze 2 weken regel ook.

Ik ben ook wel benieuwd hoelang er tussen het castreren van Kruimel en het weer samen zetten met Koekie zat.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Yiska♥Koekie&Kruimel:

En ik wil niet dat op deze topic antwoorden worden verbeterd. Iedereen probeert te helpen en uiteindelijk blijf ik vasthouden aan de brief van de dierenarts, die spreekt over 6 weken. 

Waarom stelje dan vragen, als ik iets verkeerd zeg mag dat toch recht gezet worden? je komt zo nogal bezig over.. en als je toch blijft vasthouden aan de brief, wat vraag je dan?

Edit: bezig = bazig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie 6 weken hebben gewacht om Kruimel en Koekie weer samen te zetten na zijn castratie, en ze in de eerste 2 weken echt niet samen hebben gezeten (ook niet eventjes, of per ongeluk) en er geen andere ram bij Koekie heeft kunnen komen, dan kan ze niet zwanger zijn. Zo simpel is het. 

Het is verder bijna niet te zien of een konijn zwanger is. 

Na het koppelen worden voedsters regelmatig schijnzwanger. Dus als jullie zeker weten dat ze de eerste 2 weken na zijn castratie echt niet even samen zijn geweest, en ook niet met een andere ram, dan is ze gewoon schijnzwanger. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso zijn je antwoorden een beetje krom, je bent zo overtuigd vh advies van je dierenarts die zegt 6 weken wachten en dan ga je ze na 4 weken toch samen zetten?

Als jij ze pas na 4 weken samen hebt gezet is Koekie niet zwanger want 2 weken nacastratie is je ram onvruchtbaar, daar hoeft niet over gediscusieerd te worden.

Als je het niet zo nauw hebt genomen en ze wel samen zijn geweest is de kans er wel dat Koekie zwanger is. Dat kun je niet checken, dan wacht je af. Na 8 weken nog niks dan kun je er wel van uit gaan dat er niks meer komt ;) 

Het komt op mij erg laks over, erg jammer.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

'Per ongeluk samen'

Per ongeluk, dat zeggen stiekeme pubers ook als het meisje zwanger is geraakt.

Als ik het zo lees heb je dikke kans dat ze idd drachtig is, en zou ik me maar snel inlezen over oepsnestjes, hoewel ik uit je antwoorden opmaak dat jullie niet erg voorzichtig zijn geweest met ze uit elkaar te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvriendelijk typje, als je het zo goed weet, vraag het dan niet!

4 uur geleden zei Yiska♥Koekie&Kruimel:

En ik wil niet dat op deze topic antwoorden worden verbeterd. Iedereen probeert te helpen en uiteindelijk blijf ik vasthouden aan de brief van de dierenarts, die spreekt over 6 weken. 

Dit is Obbe.

aangepast door Babbely
verkeerde naam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Knuffeltje:

'Per ongeluk samen'

Per ongeluk, dat zeggen stiekeme pubers ook als het meisje zwanger is geraakt.

Als ik het zo lees heb je dikke kans dat ze idd drachtig is, en zou ik me maar snel inlezen over oepsnestjes, hoewel ik uit je antwoorden opmaak dat jullie niet erg voorzichtig zijn geweest met ze uit elkaar te houden.

Ik hoef me gelukkig niet in te lezen, de tweede worp word het namelijk al. Wel fijn dat je me zo wilt helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen uit alle reacties mijn antwoorden wel gevonden, bedankt iedereen voor het helpen met meedenken! 

6 minuten geleden zei Babbely:

Onvriendelijk typje, als je het zo goed weet, vraag het dan niet!

Dit is Obbe.

Sorry, ik hoopte niet dat mijn antwoorden zo overkwamen. Sorry hiervoor dit was echt niet mijn bedoeling. 

2 uur geleden zei Anjo:

Sowieso zijn je antwoorden een beetje krom, je bent zo overtuigd vh advies van je dierenarts die zegt 6 weken wachten en dan ga je ze na 4 weken toch samen zetten?

Als jij ze pas na 4 weken samen hebt gezet is Koekie niet zwanger want 2 weken nacastratie is je ram onvruchtbaar, daar hoeft niet over gediscusieerd te worden.

Als je het niet zo nauw hebt genomen en ze wel samen zijn geweest is de kans er wel dat Koekie zwanger is. Dat kun je niet checken, dan wacht je af. Na 8 weken nog niks dan kun je er wel van uit gaan dat er niks meer komt ;) 

Het komt op mij erg laks over, erg jammer.

Ja op de praktijk zeiden ze 4 weken en in een latere brief 6 weken dus vandaar. Alleen bij 6 weken zeggen ze het is mogelijk. Aangezien iedereen hier uit gaat van 2 weken hoop ik maar dat ze schijnzwanger is.

Nu ik uit jullie reacties wel een antwoord heb gehaald wil ik jullie als eerste hartelijk bedanken en ook heel erg mijn excuses aanbieden aangezien ik in deze topic niet altijd de aardigste was. Kan iemand deze topic sluiten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Yiska♥Koekie&Kruimel:

En ik wil niet dat op deze topic antwoorden worden verbeterd. Iedereen probeert te helpen en uiteindelijk blijf ik vasthouden aan de brief van de dierenarts, die spreekt over 6 weken. 

Er is geen enkele reden om te twijfelen of Koekie zwanger is. Zij is niet zwanger want je houdt je aan de brief van de dierenarts die spreekt over 6 weken wachten. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Bammyflurry:

Er is geen enkele reden om te twijfelen of Koekie zwanger is. Zij is niet zwanger want je houdt je aan de brief van de dierenarts die spreekt over 6 weken wachten. 8-)

In de tussentijd is Kruimel al wel bij Koekie geweest, omdat Kruimel het hok van Koekie kon openmaken. 

 

3 minuten geleden zei Yiska♥Koekie&Kruimel:

Oke bedankt. Koekie is volgens iedereen hier schijnzwanger, maar ik vroeg net ook al: Kan iemand deze topic sluiten?

Als Kruimel de eerste 2 weken na zijn castratie ook bij Koekie is geraakt heb je juist grote kans dat ze zwanger is (en dus niet schijnzwanger).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .