Spring naar bijdragen
Pieppiep

Veldmuisje gevonden wat nu?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik heb vanmiddag een veldmuisje gevonden. Hij lag midden op de weg maar ademde nog gewoon.

ik heb hem mee genomen naar huis en hier is ie wel al iets opgeknapt van suikerwater maar hij wil niks eten. Heb al van alles geprobeerd (kaas, brood, gras etc...) 

verder was ie net heel actief en is ie nu weer heel rustig en zit ie alleen. 

Verder ruikt hij heel veel.

wat moet ik doen? 

Iemand ervaring? 

Gr 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik hem eten moet geven en dat ie het anders niet redt....... 

Zonder dat ze direct weten wat er was. -_-

wel ademt hij heeel snel... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die ademhaling kan ook stress zijn. Ik ben geen dierenarts en door de telefoon of via een forum is het natuurlijk lastig diagnoses stellen. Hoop dat het diertje het gaat redden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet er inderdaad rekening mee houden dat een veldmuis een wild dier is en dus niet gewend is aan mensen. Dat geeft een heleboel stress en stress is ook niet goed voor de gezondheid. 

Ik zou hem wat voer en water aanbieden en hem verder zo veel mogelijk met rust laten. Veel meer kun je helaas ook niet doen. Ik zou ook in mijn achterhoofd houden dat de kans niet zo groot is dat hij het gaat redden

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik hoop het ook. 

Hij ligt nu in een donker doosje. Tussen een doek. Ik denk dat de ademhaling inderdaad de stress kan zijn. Het ziet er zo zielig uit..

moet ik hem trouwens nog eten geven? Of zou hij uit zichzelf komen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij deed net erg raar. 

Hij liep rondjes maar viel de hele tijd om. Ook stond zijn staart strak dus niet zoals hij het normaal heeft. 

In eerste instantie dacht ik dat die schokken kreeg.. Maar zijn hartje deed het wel nog.

ik denk dat ik hem vanavond naar buiten laat. Ik denk dat hij anders misschien dood gaat van de stress....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meschien eet hij zonnebloem pitjes? of anderen zaden zou even google. Muizen voer of hamstervoer kopen bij de dieren winkel. Maar als hem niks mankeert zou ik heb buiten neer zetten. Het is toch wel een wild beestje. Maar als hij zwak is zou ik een opvang bellen. Ik heb ook een keer een gewond muisje gevonden met 3 pootjes..... heb gebeld naar een opvang en in de tussen tijd eten gegeven had al muizen. Dit is alles wat ik weet dus succes!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .