Spring naar bijdragen
Pieppiep

Veldmuisje gevonden wat nu?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik heb vanmiddag een veldmuisje gevonden. Hij lag midden op de weg maar ademde nog gewoon.

ik heb hem mee genomen naar huis en hier is ie wel al iets opgeknapt van suikerwater maar hij wil niks eten. Heb al van alles geprobeerd (kaas, brood, gras etc...) 

verder was ie net heel actief en is ie nu weer heel rustig en zit ie alleen. 

Verder ruikt hij heel veel.

wat moet ik doen? 

Iemand ervaring? 

Gr 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik hem eten moet geven en dat ie het anders niet redt....... 

Zonder dat ze direct weten wat er was. -_-

wel ademt hij heeel snel... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die ademhaling kan ook stress zijn. Ik ben geen dierenarts en door de telefoon of via een forum is het natuurlijk lastig diagnoses stellen. Hoop dat het diertje het gaat redden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet er inderdaad rekening mee houden dat een veldmuis een wild dier is en dus niet gewend is aan mensen. Dat geeft een heleboel stress en stress is ook niet goed voor de gezondheid. 

Ik zou hem wat voer en water aanbieden en hem verder zo veel mogelijk met rust laten. Veel meer kun je helaas ook niet doen. Ik zou ook in mijn achterhoofd houden dat de kans niet zo groot is dat hij het gaat redden

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik hoop het ook. 

Hij ligt nu in een donker doosje. Tussen een doek. Ik denk dat de ademhaling inderdaad de stress kan zijn. Het ziet er zo zielig uit..

moet ik hem trouwens nog eten geven? Of zou hij uit zichzelf komen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij deed net erg raar. 

Hij liep rondjes maar viel de hele tijd om. Ook stond zijn staart strak dus niet zoals hij het normaal heeft.