Ga naar inhoud

Dax! Meisje! Paniek!


Laniboekje

Aanbevolen berichten

Ik sluit me bij Christa aan. Bovendien komt er hopelijk snel een vaccin dat wel gericht is op VHD 2, dan moet je ze daar ook nog mee inenten, weer iets wat die lijfjes moeten verwerken. Maar ik snap ook heel goed dat je je ontzettend machteloos voelt! Hoop dat er gauw een (gunstige) uitslag komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de gedachte wel om nogmaals te vaccineren. Volgens mij staat het namelijk nog niet 100 % vast dat al die konijnen waar de UU het over had gestorven zijn aan VHD2, daar zou deze week uitsluitsel over moeten komen. Ik denk dat daar DNA-onderzoek voor gedaan moet worden. 

Stel nu dat straks blijkt dat er helemaal geen sprake was van VHD2... Het is mogelijk. Misschien is er iets aan de hand met VHD1. Misschien iets met de enting. We weten het gewoon niet zo lang er geen uitsluitsel is of het echt 100 % zeker VHD2 was. En dan kan ik me voorstellen dat er gedacht wordt: laten we tot we het zeker weten maar gewoon proberen om iig nogmaals te vaccineren, niet geschoten is altijd mis. Hele kleine kans. Maar je weet maar nooit, kwaad kan het ook weer niet echt. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zo goed of het geen kwaad kan. Ik kan er echter ook weinig nut van bedenken. Als het toch de gewone vhs is en je konijn is er mee in contact geweest, dan zijn ze al antistoffen aan het maken. Tenzij je passief vaccineert en antistoffen geeft.

Ik zou zelf gewoon afwachten wat Utrecht zegt. Ik denk dat dat de belangrijkste bron is. Als zij zeggen dat nogmaals vaccineren zinvol is, dan zou ik het wel overwegen. 

Het is dus nog niet zeker dat alle konijnen die verdacht werden vhs2 hadden? Ik ben zo benieuwd om hoeveel bewezen gevallen het nu gaat. Niet elk konijn dat nu plots dood gaat heeft natuurlijk vhs. Maar er gaan wel heel veel konijnen "zomaar" dood natuurlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima om de discussie in het andere topic voort te zetten. Interessant is het wel.

De andere nijnen is vooralsnog niets aan de hand. Ben wel een beetje paranoïde dus ik kom ze iets vaker een aai over de bol geven en even alles checken maar het lijkt erop alsof ze dat alleen maar leuk vinden. Iedere keer neem ik namelijk wat lekkers mee.

Quinn (die binnen zit) breekt ook lekker de boel af. Was net met haar voerbak aan het smijten wat de hond weer aanleiding gaf om de gekke vijf in huis te hebben. Beestenboel!

Er lijkt op het eerste oog nu dus niets aan de hand maar goed, dat was gisterochtend ook zo met Dax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soort van goed nieuws. Dax had geen RHD2. Volledige verhaal staat in het discussietopic.

Aan de ene kant een enorme opluchting, aan de andere kant nog wel heel naar. Mijn Dax is niet meer. 

DA waarschuwde wel alsnog voor het virus. Het waart hier in de wijk wèl rond dus ik moet goed op de hygiene letten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .