Ga naar inhoud

Dax! Meisje! Paniek!


Laniboekje

Aanbevolen berichten

BB'ers!

Paniek alom! Dax is dood! DOOD!

Vanochtend nog alles wel, vanmiddag nog rondgehupt en vanavond wilde ik gaan voeren en is ze dood!

Sh*t! Nu was zij natuurlijk mijn zorgennijn. Blind, EC, altijd wat te kwakkelen. Maar wat als dit nou HET virus is? Ik woon natuurlijk in Utrecht.

Kan niets aan haar vinden. Geen bloeduitstortingen of gekkigheden.

Help?! Ik ga morgen meteen DA bellen maar ik heb er nog vier natuurlijk. Drie buiten en een binnen. Ze zat samen met Quinn die zo ziekig was laatst. Jezus jongens... Ik ben zo bang! What de heck kan ik gaan doen, straks zijn ze allemaal dood!

Sorry, normaal flip ik niet zo maar jezus jongens, Dax!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst: Sterkte!!

Helaas kun je niet zo veel doen. Ik zou Dax goed in plastic verpakken en in de koelkast doen (niet in de vriezer). Morgenochtend direct de dierenarts bellen. Quinn binnen laten en niet bij de anderen zetten. Handen ontsmetten voor je buiten gaat voeren en andere schoenen aantrekken. En probeer rustig te blijven, ik snap je gevoel volledig maar je kan er niks aan veranderen, hoe het ook loopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Dollie:

Allereerst: Sterkte!!

Helaas kun je niet zo veel doen. Ik zou Dax goed in plastic verpakken en in de koelkast doen (niet in de vriezer). Morgenochtend direct de dierenarts bellen. Quinn binnen laten en niet bij de anderen zetten. Handen ontsmetten voor je buiten gaat voeren en andere schoenen aantrekken. En probeer rustig te blijven, ik snap je gevoel volledig maar je kan er niks aan veranderen, hoe het ook loopt. 

Dank voor de reactie.

Heb haar verpakt in plastic. Niet in de koelkast, dat vond ik toch vreemd. Allereerst, wat als het toch het virus is? Ineens een dood konijn tussen onze weekboodschappen. Beetje luguber.

Heb haar in een koelbox gelegd. Met koelelementen, geen ijs/vrieselementen o.i.d.

Vind het zo erg. Sta er niet van te kijken dat zij een van de eerste konijntjes van de groep is die ons zou gaan verlaten want ze heeft wel vaker momenten gehad waarop ik dacht: nu gaat ze. Maar toch. Ze overleeft vreselijke omstandigheden bij vorige eigenaren, overleeft EC en zelfs maden van de zomer.

En dan nu zo er tussenuit glippen. Moet er vrede in zien te vinden dat ze waarschijnlijk niet geleden heeft. Wij hebben namelijks niet gezien/gehoord oid.

Zomer 2012 kwam ze bij ons, samen met haar 'zusje'. Geen idee hoe oud ze was. Ik gokte zelf, aan de hand van staat van hun hok toen, dat ze twee waren. Kan natuurlijk ook jonger of ouder zijn geweest. Mijn goede gok is dat ze ong. 5.5 is geworden... 

Daxxie toch :(

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaat sectie gepleegd worden op het lichaam. Aan de buitenkant is er echt niets bijzonders te zien. Ze ligt er immers best vredig bij eigenlijk.

Geen neusvloeiing, nat bekkie of 'verwilderde' ogen.

DA wist niet met zekerheid te zeggen: dit is het virus. Daar is echt sectie dus voor nodig. Dan kunnen ze het schijnbaar wel meteen zien. Interne bloedingen/gezwollen organen.

Advies was wel om de andere konijnen opnieuw te enten. Niet dat het helpt als ze nu al besmet zijn maar ik kies toch liever het zekere voor het onzekere. Ze komt thuis vaccineren want ik neem geen evt. besmette dieren mee naar een praktijk. 

En moet het hok goed gaan ontsmetten. Ga er voor de zekerheid nu even een oud dubbelhok inzetten, dan kunnen ze toch wel schuilen. Het hondenhok ga ik ontsmetten.

Vooralsnog is er niets te zien aan de anderen. Alert, actief en vreetmonsters zoals ik ze ken. Maar goed, met Dax was gisterochtend ook alles nog OK.

Heb wel veel gelezen over het originele VHS. Schrik wel van de symptomen hoor, konijnen die echt gillen van de pijn en kunnen stikken in bloed. Bah. Dat lijkt niet het geval te zijn geweest bij Dax. Anders hadden we het wel gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk krijg je snel antwoord wat er met Dax gaande was, en ik hoop ook dat er een andere oorzaak wordt gevonden dan het nieuwe virus. 

Ik was vorige week bij mijn dierenarts in Utrecht, en hij had het er ook over dat hij met de gedachte liep om konijnen extra in te enten met de huidige vaccinatie. Niet dat het volledige bescherming biedt tegen het nieuwe virus, maar dat het toch meer bescherming biedt dan wanneer je niet extra vaccineert. De weerstand tegen het virus zou op deze manier toch extra vergroot worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft het dan toch zin om te enten met de huidige Myxo RHD enting dan? Ik begreep dat die enting niet beschermd tegen VHD 2. De bescherming van mijn ram loopt half januari 2016 af.  Heeft het dan zin om hem bv. nu, een maand eerder al te laten enten? Ik zal mijn dierenarts ook eens vragen. Ik hoopte juist dat half januari ook de enting voor VHD2 er zou zijn en dat ik dan misschien alles in een keer zou kunnen enten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlaatste bericht van DA had ik geschreven 'advies'. Dat klopt natuurlijk niet. DA adviseerde het niet zo zeer maar gaf het als optie omdat ik er natuurlijk middenin zit.

Ze zou vanavond nog kijken voor een gaatje in de agenda en anders morgenochtend. Schijnt wel vrij snel vast te stellen te zijn als Dax eenmaal 'open' is. Brr...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .