Ga naar inhoud

Nieuw konijnenvirus in Nederland ?


Sanne1993

Aanbevolen berichten

Dank je Marjolein, dat is precies mijn gedachte. Vorig jaar kreeg Shadow ineens een hersenbloeding en het was vreselijk om hem zo te zien liggen. Hij heeft er waarschijnlijk niks van meegekregen (voordeel dat zijn hersens aangetast waren), maar achteraf had ik liever het inslaapspuitje gehad dan dat beeld dat nog steeds op mijn netvlies staat. De arfs gaf hem nog een kans, intuitief wist ik dat het over was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei SuzanneKnuffel:

Is niet gek om dit te bespreken nee maar ik vind 't moorden.. een misschien wel hartstikke gezond beestje van 't leven beroven omdat het wellicht een virus/ziekte zou kunnen hebben? nee, gaat er bij mij niet in.. 

En ik héb 2x nagedacht om dit te plaatsen.. maar ik mag net zo goed als jullie mijn mening geven dat ik 't moord vind.. evenals abortus bij mensen vind ik dit ook moord..

Ha, deze quote hoorde er dus bij.

Suzanne, ik vind jouw reactie echt kwetsend. Ik zou je willen vragen eens rekening te houden met andere mensen. Je kunt niet zomaar alles zeggen! Dat je zegt er wel over nagedacht te hebben, om er vervolgens een schepje bovenop te doen, vind ik echt niet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moord is het op onwettige wijze opzettelijk beëindigen van het leven van een ander, waar een strafverzwarend element aanwezig is.

(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord)

Euthanasie (Oudgrieks: ευ (eu) = "goede" en θάνατος (thanatos) = "dood"), goede dood, milde dood of genadedood, verwijst naar handelingen die sterven zonder veel lijden[1] van een andere persoon bevorderen. Volgens de online versie van Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse taal betekent euthanasie "het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken" (Dikke Van Dale Online, versie januari 2015)     

Bij dieren wordt in het algemeen van euthanasie gesproken als een dier dat lijdt wordt gedood om het daardoor verder lijden te besparen (zie euthanasie van dieren).           

(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Euthanasie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah wat een nare berichten ik leef echt met jullie mee.

Gisteren belde de vrouw die altijd het vlees van onze Belle op om vlees te brengen. Zij vertelde dat bij haar twee wilde konijnen in haar tuin dood waren??Dus ik zeg dan moet je hier niet naar toe komen want ik heb 6 konijnen en het is erg besmettelijk. Heb ze niet aangeraakt zegt ze toen???Soms snap je die mensen niet.Ik ben best wel bang maar probeer toch maar niet te paniekeren want ik kan het toch niet veranderen. Wel probeer ik natuurlijk de regels te volgen maar onze Belle loopt ook wel in de tuin. En bij iedere handeling andere wegwerp handschoenen aan te doen is toch ook een beetje overdreven als er nog niets is geconstateerd.

.Bij Action krijg je van die wegwerphandschoenen die gebruik ik dus voor het schoonmaken.

Gelukkig loop ik niet echt in de rennen en neem ik de konijnen nooit in mijn handen. Maar er zijn ook nog genoeg muggen en andere factoren die het over kunnen brengen.Ik hoop echt dat het hier onze deur voorbij gaat. Op dit moment heb ik al genoeg zorgen aan mijn hoofd.

Knuffels en sterkte aan iedereen Belleke

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Bammyflurry:

Ik hoop dat het half januari beschikbaar is, want dan moet Hubbel weer voor zijn inenting naar de dierenarts...

Volgens mij wordt het VHD2 vaccin weer een half jaarlijkse enting voor zover ik de franse pagina's begrijp waar ze het over een vaccin hebben (neem aan dat het daar gaat over het bij hun geregistreerde vaccin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Sanne1993:

Ik heb geen idee welk vaccin, maar ik ga er wel van uit dat ze bewust voor dit vaccin hebben gekozen en dat het wel goed zit. 

Uiteraard ga ik daar ook van uit maar ik kijk graag ook zelf even wat ik kan vinden :P 

@Sonja1990 Over arvilap hoor je dat vaker idd. Vandaar ook mijn bericht van van de week.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een gesprek tussen mij en mijn man: "Volgende maand komt dat vaccin binnen en ik wil ze wel inenten hoor." Hij: "Nee?" Ik: "Hoezo nee?" Hij (lachend): "Ik hoef toch niet aan te nemen dat jij naar mijn nee luistert." Ik: "Heb je gelijk in, want ik ga toch." Tja, soms probeer ik hem het gevoel te geven dat hij ook wat over de dieren te zeggen heeft, maar helaas. ;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soort van 'goed' nieuws maar desalniettemin nog steeds triest.

Dax is niet besmet. Althans, niets wijst er op. Wel trok de DA haar wenkbrauwen op bij de nieren van Dax. Dax was een konijntje met EC en hoogstwaarschijnlijk heeft dat haar uiteindelijk toch genekt. Het ging de laatste tijd eigenlijk alweer beter maar het was altijd een beetje met ups en downs. Dan weer mager en heel veel drinken en dan weer prima in orde. Panacur was haar niet vreemd.

De DA vermoedt dat (chronisch) nierfalen haar einde is geweest. Op de vraag waarom ik dan niets gemerkt heb de uren daarvoor was antwoord dat het wellicht al veel langer aan de gang was en dat het lichaam van Dax zich beetje bij beetje vergiftigd heeft. Soms is dat in weken klaar, soms maanden. Verloop is ietwat onvoorspelbaar.

Bloed in de urine was er bij de laatste check niet maar dat is al heel wat maanden geleden. Ik heb verder nooit gekke urine in de ren aangetroffen maar ook daarvan zei de DA dat dat soms niet te zien is met het blote oog. Microscopisch niveau.

Volgens DA heb ik toch, die 3,5 jaar dat ze bij me was, ontzettend goed voor haar gezorgd. Toen ik haar samen met haar zusje op ging halen van dat vreselijke adres vandaan en daarna meteen doorreed naar de DA had zij haar twijfels of Dax er bovenop zou komen. Schijnbaar met goede zorgen heeft ze toch nog 3,5 jaar lekker konijn kunnen zijn met alle ruimte, goed voer en fijne maatjes.

Ben erg blij om te horen dat het niet RHD2 is. Wel sneu dat Dax me toch ontglipt is, doet me wel zeer en moest toch even een paar keer goed slikken aan de telefoon. Had ik maar dit of had ik maar dat, jullie herkennen het vast.

Overigens sidenote.. Ik moet alsnog de nijnen goed in de gaten houden en goed op de hygiene letten. Volgens DA zijn er al wel konijnen overleden aan het virus dus het waart hier wel rond. Ben dus nog niet uit de gevarenzone maar het ligt niet aan Dax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel fijn om te horen dat je nu niet meer acuut hoeft te vrezen voor de rest. En de dierenarts gaf je ook een verdiend compliment. Door jouw goede zorgen heeft Dax toch nog 3,5 jaar een gelukkig en konijnwaardig leven gehad. Had je haar laten zitten, dan was ze misschien binnen een week gegaan. Maar dat maakt het niet minder verdrietig natuurlijk. Op de een of andere manier dringen de zorgenkindjes dieper je hart binnen.

EC is een sluipmoordenaar en een rotziekte om te behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Fijn' dat Dax niet aan het virus is overleden en dat ze dus niets aan de andere konijnen kan hebben doorgegeven. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het ontzettend triest is dat ze er niet meer is. 

Het gaat hier nog hetzelfde als gisteren. Elke dag die we doorkomen met zes levendige konijnen is een overwinning. Maar er kan nog heel veel gebeuren, tussen het overlijden van Adam en Oberon zat immers ook acht dagen. Volgens de dierenarts kun je pas na een maand voorzichtig zeggen dat ze niet besmet zijn. 

@Laniboekje De dierenarts vermoedt dat Oberon aan RHD-2 is overleden, maar omdat hij en Adam niet naar Utrecht zijn gebracht voor nader onderzoek, kan niemand het met zekerheid zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .