Ga naar inhoud

Nieuw konijnenvirus in Nederland ?


Sanne1993

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Sanne1993:

Ik heb echt geen idee. Er komen volgens mij wel veel meldingen binnen van mensen die recent hun konijn(en) zijn verloren, maar je weet niet zeker of dat ook allemaal rhd2 is geweest. Het zou fijn zijn als er op pathologie wat meer binnen zou komen, maar ik snap best dat mensen dat niet doen, want het kost gewoon heel veel geld. 

Wat zijn ongeveer de kosten van sectie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou evt mijn konijn best doneren als ze daardoor een vaccin kunnen ontwikkelen en je vermoedt dat ie aan vhd is gestorven, maar 150 euro voor een dood konijn betalen, sorry. Snap best dat onderzoek geld kost, maar dit vind ik geen bedragen meer. Je zult maar een groep hebben die je plots kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag troffen we een spartelende Oberon in het verblijf aan, dus wij zijn met spoed naar de dierenarts gegaan. Obbe heeft het helaas niet gered, hij is op de tafel overleden. De Dierenarts dacht aan VHS, omdat er gisteren nog niets aan de hand was en hij vandaag alleen benauwd was, verder hebben we niets kunnen ontdekken. Omdat het voor ons niet mogelijk is om Obbe naar Utrecht te brengen, wordt er verder geen onderzoek verricht.

We hebben nu drie volledig aparte verblijven, maar de kans is groot dat we van al onze konijnen afscheid zullen moeten nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjemig dat is me nogal wat. Heftig hoor. Sterkte.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier trof ik een paar maanden geleden ook een spartelend en "offline" konijn aan. Hij leeft nog, en de andere vijf ook. Voor wat het waard is, wellicht was het niet dat virus bij jou en kun je nog lang van de anderen genieten. Ik hoop het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik uit de berichtgeving her en der begrepen heb wordt daar zeker naar gekeken. Het lijkt me bovendien niet dat de UU klakkeloos een vaccin gaat verspreiden zonder naar de verdere gevolgen te kijken. Afgezien daarvan waren die risico's er ook met de overstap van Cunical en Lyomyxovax naar Nobivac Myxo-RHD en dat is allemaal ook wel losgelopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Dollie:

Voor zover ik uit de berichtgeving her en der begrepen heb wordt daar zeker naar gekeken. Het lijkt me bovendien niet dat de UU klakkeloos een vaccin gaat verspreiden zonder naar de verdere gevolgen te kijken. Afgezien daarvan waren die risico's er ook met de overstap van Cunical en Lyomyxovax naar Nobivac Myxo-RHD en dat is allemaal ook wel losgelopen. 

Ik verwacht ook niet dat ze het klakkeloos verspreiden. Maar aangezien alles nu snel snel gebeurt vroeg ik het me toch even af ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een dierenarts bij mij 'om de hoek' hebben ze op 17 december a.s. een speciaal entspreekuur voor konijnen. De mededeling staat onder hun mededeling over de landelijke VHD uitbraak en begint met "in het kader hiervan" gaan we 2 konijnenspreekuren inplannen... dan zou je denken dat het om de enting tegen VHD 2 gaat. Dit wordt echter niet specifiek genoemd. Dus of de nieuwe enting daar nu ook te krijgen is...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .