Ga naar inhoud

Nieuw konijnenvirus in Nederland ?


Sanne1993

Aanbevolen berichten

Ja he?! Nog 2 maanden! Nu heb ik toch wel spijt dat ik niet voor de Cunipravac Variant ben gegaan. Mijn konijnen hebben inmiddels de Nobivac gehad, dus dat had mooi samen met de booster gekund. Nu moet ik alsnog 2x naar de dierenarts, maar dan met twee maanden vertraging.... Grrrr!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan opnieuw aangepast want paar dagen geleden was het nog medio april.

Datum is al zo vaak aangepast. Was voor mij één van de redenen om er niet op te wachten. Werd wel al gewaarschuwd dat releasedatum vaak niet wordt gehaald, maar vindt dit wel heel erg worden. Was het eerste bericht niet half december? Of januari?

Hoop dat het er dan wel in september is. Dan zou mijn konijn voor alles moeten worden gevaccineerd. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei ismay:

Ik las wel ergens dat het in een aparte spuit gegeven moet worden en op 2 verschillende plekken. Is dat bij jullie ook zo gegaan?

Ja 1 links en de andere rechts. Zo weet ze ook precies welke vaccinatie voor evt. bijwerkingen zorgt (bult etc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Suus85:

Dat is dan opnieuw aangepast want paar dagen geleden was het nog medio april.

Datum is al zo vaak aangepast. Was voor mij één van de redenen om er niet op te wachten. Werd wel al gewaarschuwd dat releasedatum vaak niet wordt gehaald, maar vindt dit wel heel erg worden. Was het eerste bericht niet half december? Of januari?

Hoop dat het er dan wel in september is. Dan zou mijn konijn voor alles moeten worden gevaccineerd. 

 

Het eerste bericht was februari, eind december/begin januari was voor de Cunipravac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei nelsonx33:

Ik ben zojuist gebeld door mijn dierenarts dat ze het vaccin hebben! Ze zijn nu aan het inventariseren hoeveel konijn eigenaren hun konijn(en) willen laten vacineren. 
Ik word komende week terug gebeld en dan geven ze door wanneer ik langs kan komen. 

Welk vaccin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er meer konijnen waarbij Cunipravac Variant tot grotere eetlust leidt? Mijn konijn had het bij de eerste al en nu bij de booster weer. Voerbak binnen een uur leeg (doet hij normaal hele dag mee), hele tijd kooi in om hooi te eten en hij staat continu bij mij op de achterpoten voor wat lekkers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik met Mamski bij de dierenarts was even gevraagd of het virus bij ons al actief was. Zij heeft nog geen ziek konijn in de praktijk gehad. Zij krijgen ook dieren via de dierenambulance binnen. Maar ze vertelde dat ze moeilijk aan het vaccin kwamen en maar voor 10 konijnen had. 

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11 maart 2016 19:31:28 zei Suus85:

Zijn er meer konijnen waarbij Cunipravac Variant tot grotere eetlust leidt? Mijn konijn had het bij de eerste al en nu bij de booster weer. Voerbak binnen een uur leeg (doet hij normaal hele dag mee), hele tijd kooi in om hooi te eten en hij staat continu bij mij op de achterpoten voor wat lekkers. 

Mijn konijnen zijn na de vaccinatie met Cunipravav Variant (zowel eerste als booster) niet meer gaan eten dan wat ze altijd eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ER is ZO veel om door te lezen dat ik door de bomen het bos niet zie. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit dus even vraag. Pluis en Doedoe gaan aankomende maand weer naar de da voor hun entingen. Waarmee moet ik ze best laten enten voor de nieuwe konijnenziekte-variant? En hoe lang beschermt deze injectie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19 maart 2016 13:46:03 zei Springkonijn:

ER is ZO veel om door te lezen dat ik door de bomen het bos niet zie. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit dus even vraag. Pluis en Doedoe gaan aankomende maand weer naar de da voor hun entingen. Waarmee moet ik ze best laten enten voor de nieuwe konijnenziekte-variant? En hoe lang beschermt deze injectie?

April? Je zou de gok kunnen wagen om op Filavac te wachten. Die zou begin mei beschikbaar moeten zijn. Maar de levering wordt elke maand weer vooruit geschoven. Oorspronkelijk zou hij in februari al beschikbaar moeten zijn. Misschien even met dierenarts overleggen of die inmiddels een 'harde' leveringsdatum heeft. 

Alternatief is Cunipravac Variant of Novarvilap. http://www.uu.nl/nieuws/informatie-voor-dierenartsen-over-de-verschillende-vaccins-werkzaam-tegen-rhd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik lees dit nu pas, maar dank voor je reactie! Ik denk alleen dat ik het enten even moet uitstellen omdat zowel Pluis als Doedoe om een onbekende reden niet of erg weinig aten. Ik ben naar de da geweest, heb medicatie en gedangvoerderd en ze knappen weer op. Maar eerst goed op de pootjes voor ik ze ent, dus mei is heel goed mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik kan het beter uit mijn systeem zetten :'). Mijn konijnen zitten nu al een hele poos opgesloten op 1,5 vierkante meter omdat het balkon veel belopen wordt. Ik twijfel erover om ze toch weer het balkon terug te geven. Die is 6 vierkante meter en daarop waren ze veel actiever.

Ben jij nog heel strikt met je preventieve maatregelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .