Ga naar inhoud

Nieuw konijnenvirus in Nederland ?


Sanne1993

Aanbevolen berichten

Die van mij morgen, gelukkig maar. Dan hebben ze voorlopig even rust. Leyla is inmiddels doodsbang voor de reismand.

Ik moet inmiddels het hok afsluiten als ze in de ren is. Dan raakt ze al in paniek en moet ik haar nog de mand in krijgen. Vervolgens begint ze te knorren en in de tralies van de mand de knagen en er tegen te trappelen.

Al dat gedoe met die ritjes naar de opvang enzo hebben haar niet echt goed gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Charita:

Die van mij morgen, gelukkig maar. Dan hebben ze voorlopig even rust. Leyla is inmiddels doodsbang voor de reismand.

Ik moet inmiddels het hok afsluiten als ze in de ren is. Dan raakt ze al in paniek en moet ik haar nog de mand in krijgen. Vervolgens begint ze te knorren en in de tralies van de mand de knagen en er tegen te trappelen.

Al dat gedoe met die ritjes naar de opvang enzo hebben haar niet echt goed gedaan

Heb je miss de mogelijkheid de reismand een tijdje in het verblijf te laten staan? Dan raken ze er misschien aan gewend en kunnen ze er in en uit wanneer ze willen. Misschien is het dan niet meer zo'n gedoe als ze er een keer echt even in moeten om mee te gaan en lopen ze er zo in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik inderdaad wel vaker gedaan, of in de tuin gezet. Dan loopt ze er gewoon in of speelt ermee.

Maar madam heeft op de 1 of andere manier precies in de gaten wanneer ze er in opgesloten gaat worden. 

Het was altijd al een gedoe, maar sinds die lange ritten en ze een week in de opvang heeft gezeten is het helemaal een ramp. Hoop dat ze het een beetje gaat vergeten als ze een tijdje niet meer hoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-3-2016 09:37:28 zei HildeR:

In Zeeland was in oktober al een bevestigde melding ;)

Ik heb laatst nog aan de faculteit gevraagd of er al meer nieuws was omdat ze bezig waren met konijnen uit Brabant/Limburg maar ze konden er niks over zeggen dus ik neem aan dat die konijnen geen VHS2 hadden. Verder doodse stilte vanuit Utrecht. Dierenarts heeft ook niks meer van Utrecht gehoord.

 

Waar in Zeeland was die melding dan? Ik had er nog niet van gehoord en heb hem ook niet op de lijst op BB staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn ze ook nog niet geënt. De dierenartsen in de buurt waar ik geinformeerd heb, enten op het moment nog niet. Welke dierenarts heb jij?

Ik heb in ieder geval al wel bedacht dat als we dit of volgend jaar de tuin gaan veranderen, en er komt een nieuwe ren, dat ik behalve gewoon gaas ook insectengaas ga gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Lienappelsien:

Pffff mijn dierenarts vraagt voor de Spaanse variant (Cunipravac neem ik dus aan) 25 euro per konijn per keer, voor de booster dus weer 25 euro. Ik vind het wel heel veel voor 5 konijnen voor een half jaartje en dan de Nobivac nog niet eens meegerekend (die hebben ze in het najaar al gehad)!

Jeetje, ja met 5 konijnen wordt het wel heel duur. Kan je niet bij verschillende dierenartsen om een 'offerte' vragen voor 5 konijnen? Het moet toch haast wel dat je korting krijgt.. Bij mijn dierenarts krijg ik voor het tweede konijn bij de normale inenting 50% korting.

Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds erg duur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn wordt morgen voor het eerst geent tegen RHD2. Nu is hij echter ook weer aan de beurt voor de enting tegen RHD1.

Weet iemand of deze tegelijkertijd gegeven mogen worden? Ik lees namelijk heel veel verschillende berichten hier over op internet. Mijn dierenarts doet het wel maar ik wil het toch ff checken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ismay:

Mijn konijn wordt morgen voor het eerst geent tegen RHD2. Nu is hij echter ook weer aan de beurt voor de enting tegen RHD1.

Weet iemand of deze tegelijkertijd gegeven mogen worden? Ik lees namelijk heel veel verschillende berichten hier over op internet. Mijn dierenarts doet het wel maar ik wil het toch ff checken....

Welke vaccins? Bij Cunipravac Variant staat in de bijsluiter dat er geen onderzoek is gedaan maar dat er geen problemen worden verwacht als men gelijktijdig met Nobivac inënt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .