Ga naar inhoud

Oud konijn dikker krijgen?


Sam_Ollie_Puk

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Heeft iemand misschien tips voor mij om mijn konijn van 8,5 jaar oud dikker te krijgen?

Hij is vorige week 'ziek' geweest (wilde niet meer eten) en weer opgeknapt maar nu is hij echt vel over been (1300 gram op het moment en het is een NHD).

Hij is 150 gram afgevallen door het niet eten vorige week.

 

Hij krijgt nu 's morgens en 's avonds een vol bakje brokjes, elke dag een halve of kleine wortel, soms een stuk brood en ik ga morgen weer nieuwe groente halen (witlof, andijvie etc.) daarnaast krijgt hij uiteraard onbeperkt hooi.

(Hij zit samen met een vriendinnetje die hem goed mee laat eten en zelf gelukkig stopt zodra ze genoeg heeft.)

Hij eet trouwens super, oogt ook helemaal gezond (en is vorige week uiteraard nog helemaal gecheckt bij de DA en kiesjes bijgevijld!)

 

Maar wat kan ik nog meer doen?

Ik heb namelijk het gevoel dat hij op deze manier niet lang meer gaat leven omdat hij nu natuurlijk weinig weerstand heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met erwtenvlokken, gedroogd brood en extra brokken mijn konijn weer op gewicht gekregen nadat ze ook zoveel in korte tijd was afgevallen. Ze krijgt soms ook kruiden en die heb ik die periode ook wat extra gegeven. Vind het wel lastiger bij een ouder konijn. Ik merk dat ze ook gewoon minder trek heeft als vroeger. Maisvlokken schijnen ook goed te zijn om aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evee, dankje, iets met verder kijken dan je neus lang is .. 0:)

 

Ikka, dankjewel, ik heb vandaag kruiden en zonnebloempitjes extra gegeven en straks weer een rondje brok, andijvie etc :)

 

wow 900 gram is wel heel weinig! Ik weeg de mijne nu elke dag, dan kan ik hem een beetje in de gaten houden zodra hij minder gaat wegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .