Ga naar inhoud

Konijn plast op de bank


Bomila

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik heb hulp nodig, ik heb twee konijnen los in huis lopen,

Het mannetje heb ik van baby af aan en wordt bijna 3, de dame komt uit een opvang en is anderhalf.

Ze zijn beide compleet zindelijk en gedragen zich goed,op 1 ding na...

Zodra ik even de kamer uitloop, dit kan een minuut zijn, plast er 1 op de bank (ik verdenk de jongeman ervan) niet elke keer, maar wel bijna dagelijks.. Ik heb geen idee hoe dit begonnen is maar ik wil dat het stopt!

Heeft iemand hier ervaring mee en kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dit doen veel konijnen en in dat kopje proberen te krijgen dat de bank niet om op te plassen is heeft volgens mij nooit succes. Niet meer op de bank mogen kunnen ze wel leren, maar wel op de bank mogen en er niet op plassen gaat er volgens mij niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Bomila! 

Veel konijnen hebben hier last van. Vooral als de baasjes van het konijntje op de bank zitten. Maar in dit geval is het niet zo. Als je een leren bank hebt dan snap ik het al te goed. Konijnen houden er van om de dure leren bank van hun baasjes helemaal kapot te krabben en onder te plassen. Maar ook doen ze dit om te laten merken dat ze de aandacht willen. Misschien moet je lekker even met ze spelen of een leuk konijnen speeltje kopen zoals een tunnel of een puzzel. En als ze op de bank zitten leg een kleed over de bank heen zodat de nijntjes het niet zo goed snappen. Maar straf ze niet! Konijnen straffen heeft voor wat dan ook geen enkel effect! De nijntjes zullen juist bang worden en ze snappen dan al lang niet meer wat ze hebben gedaan. Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen en ik hoop voor je dat je konijnen niet meer op de bank plassen ; ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Konijnen piesen nou eenmaal waar het ze uitkomt. Een bank met plasbak blijft nog steeds een fijne plek om te piesen. Als je dat gaat aanwennen en dan later de bak weghaalt, piesen ze gewoon zonder bak. Waarom denk je dat wij buiten een hele mooie plek voor ze gecreeerd hebben? Konijnen binnen, dat doe ik zelf echt nooit meer haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

ik heb al mijn binnen konijnen zindelijk gekregen door ze te belonen als ze op de bak plasje, in het begin veel watje neerzetten (kun je ook oude plastic bakken voor gebruiken die niet te hoog zijn. Verder in de kooi en ren geen bodem bedekking alleen in de wc en de hooiruif erboven. De ene snapte het eerder dan de ander maar uiteindelijk zijn ze tot nu toe allemaal zindelijk geworden. Niet straffen maar belonen met iets lekkers kleins (gedroogd fruit, kruiden) als ze het juist goed doen. 

Zo heb ik ook een konijn die de trap oploopt, als ik dan zeg kom naar beneden omdat ik bang ben dat die valt dan komt die ook echt naar beneden, en krijgt die wat lekkers. Als hij ergens aan knaagt wat niet mag, dan zeg ik nee en geef hem iets waar die wel op mag knagen. Je kan konijnen een hele hoop leren maar met geduld en oplossend denken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .