Ga naar inhoud

Konijn ontstoken oogje?


Pluisje

Aanbevolen berichten

een ontstoken oogje heb je niet even, een onstoken oog wil zeggen dat er een ontsteking inzit en die zal er eerst uit moeten vor dat het genenzen is. dat is een kwestie van , meestal, een paar dagen en niet van even schoonmaken.

het kan ook zo zijn dat je konijn, net als wij mensen wel eens, wat "prut"in zijn ooghoek heeft zitten. maar als dit er nou straks weer zit heeft ie idd een ontsteking en zal je dus even lags de dierenarts moeten voor een zalfje.

je kunt het oogje schoonmaken met afgekoeld gekookt water, of beter nog met afgekoelde kamilie thee, kamille thee werkt tevens ontsmettend en is op natuurlijke basis!

ga niet teveel zitten wroeten in zo'n oogje want overmatig schoonmaken prikkelt het oog en zorgt alleen maar voor meer irritatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat dichtknijpen kan ook zijn als reactie op het schoonmaken.

als je zelf met een vinger of iets in je oog hebt gezeten, of er is iets ingevlogen ofzo, brand het ook nog een tijdje na en dan knijp je m ook een beetje dicht....

kijk t even aan......als er straks nou straks, morgenochtend...weer prut inzit... kortom.. het oog blijft zich vullen. zou ik toch even bellen naar je dierenarts.die een anti bacterieel zalfje kan voorschrijven en het oogje van je konijn even kan bekijken.

de strootitjes theprie zou ook goed kunnen... maar zo prik van een strooitje kan wel een ontsteking worden!! daarom even goed in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat dichtknijpen kan ook zijn als reactie op het schoonmaken.

als je zelf met een vinger of iets in je oog hebt gezeten, of er is iets ingevlogen ofzo, brand het ook nog een tijdje na en dan knijp je m ook een beetje dicht....

kijk t even aan......als er straks nou straks, morgenochtend...weer prut inzit... kortom.. het oog blijft zich vullen. zou ik toch even bellen naar je dierenarts.die een anti bacterieel zalfje kan voorschrijven en het oogje van je konijn even kan bekijken.

de strootitjes theprie zou ook goed kunnen... maar zo prik van een strooitje kan wel een ontsteking worden!! daarom even goed in de gaten houden!

Heey ja idd.. ik hoorde al dat dat zalfje van de dierenarts ook bij de dierenwinkel te koop is, want mn konijn heeft ook gauw last van stress en als ik hem dan mee zou nemen naar de dierenarts ben ik bang dat dat te zwaar voor hem wordt. Maar heel erg bedankt voor al je tips :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey ja idd.. ik hoorde al dat dat zalfje van de dierenarts ook bij de dierenwinkel te koop is, want mn konijn heeft ook gauw last van stress en als ik hem dan mee zou nemen naar de dierenarts ben ik bang dat dat te zwaar voor hem wordt. Maar heel erg bedankt voor al je tips :)

niet alle zalven die je van je dierenarts kunt krijgen zijn ook in de winkel te koop!! en daarbij zou ik niet zomaar iets bij de direnwinkel kopen en dat erop smeren! een ontseking dietndoor je diernarts vastgesteld te worden. en daarbij heeft dierenwinkel personeel niet de kundigheid van een dierrenarts!

een ander hekel punt is dat konijnen lang niet alle medicatie mogen hebben!

ik zou het even in de gaten houden en mocht het nieg vanzelf wegtrekken zou ik toch echt even naar de diernarts gaan!

hoe doe je dat dan met als je konijn geeent moet worden of iets dergelijks?

de meeste konijnen overleven een ritje dierenarts echt wel hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet alle zalven die je van je dierenarts kunt krijgen zijn ook in de winkel te koop!! en daarbij zou ik niet zomaar iets bij de direnwinkel kopen en dat erop smeren! een ontseking dietndoor je diernarts vastgesteld te worden. en daarbij heeft dierenwinkel personeel niet de kundigheid van een dierrenarts!

een ander hekel punt is dat konijnen lang niet alle medicatie mogen hebben!

ik zou het even in de gaten houden en mocht het nieg vanzelf wegtrekken zou ik toch echt even naar de diernarts gaan!

hoe doe je dat dan met als je konijn geeent moet worden of iets dergelijks?

de meeste konijnen overleven een ritje dierenarts echt wel hoor!

Een kennis van ons, had hetzelfde probleem, en daar is dat middel dus voor. Dat had de dierenarts gezegd. Later zag ze dat precies hetzelfde bij de dierenwinkel te koop was. Mijn konijn wordt nooit ingeënt. Hij staat ook binnen. Maar ik een slechte ervaring met konijnen naar de dierenarts brengen, mijn vorige konijn raakt totaal overstuur etc. De dierenarts zei dat hij nog lang te leven zou hebben en dat er niks aan de hand was, paar uur later was hij dood. En met konijnen ervoor ging het ook nooit goed met dierenartsen.. daarom heb ik er een beetje een hekel aan gekregen. Met mn andere dieren zoals mn honden, maken ze ook erg veel fouten..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje had het ook vorige week! Naar de DA geweest en medicijnen gehad voor 3x per dag 5 dagen lang.. T hielp echt super goed! Niets meer aan te zien! Maar wel super jammer dat het zalf was wat je echt letterlijk OP zijn oogje moest doen en dat het er dan op smelt.. Zag er zo zielig uit dat kleine lieve oogje met zo plakaat zalf erop! Maar nu is het wel over:D!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis van ons, had hetzelfde probleem, en daar is dat middel dus voor. Dat had de dierenarts gezegd. Later zag ze dat precies hetzelfde bij de dierenwinkel te koop was. Mijn konijn wordt nooit ingeënt. Hij staat ook binnen. Maar ik een slechte ervaring met konijnen naar de dierenarts brengen, mijn vorige konijn raakt totaal overstuur etc. De dierenarts zei dat hij nog lang te leven zou hebben en dat er niks aan de hand was, paar uur later was hij dood. En met konijnen ervoor ging het ook nooit goed met dierenartsen.. daarom heb ik er een beetje een hekel aan gekregen. Met mn andere dieren zoals mn honden, maken ze ook erg veel fouten..

nja goed....

het konijn van je kennis is jou konijn niet en ze heven dus ook niet hetzelfde te hebben....

je plaatst een post hier en vraagt om advies en meningen! de mijne heb je nu lang en breed gekregen nu is het aan jou zelf wat je ermee doet.

een kleine aanmerking heb ik ng wel wat betreft het enten. binnen konijnen lopen net zoveel risico op besmetting met myx als buitenkonijnen.

verder wil ik het hierbij laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kelly, ik ben ook erg blij dat je reageert en dat ik jouw mening heb etc. Maar als ik mn konijn al los laat lopen buiten of binnen, rende die toen hij heel jong was, ook niet erg vaak en ging altijd bang in een hoekje zitten.. en ik heb precies alle methodes toegepast van rustig benaderen etc. Dit konijn is erg stressgevoelig. Gister was het helemaal weg.. nu houdt hij hem weer een beetje dicht.. we gaan straks even spul ervoor halen, zodat we het sowieso in huis hebben als het toch erg gaat worden.. aangezien hij verder levendig enzo is..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .