Ga naar inhoud

Frits en zijn scheve kop


Eefje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,


 


Onze kleine Frits zit weer eens in de lappenmand. Zondag had hij een scheve kop, dat heeft hij al eens eerder gehad, dat is toen snel over gegaan toen we een behandeling met fenbendrops gestart waren. Zondag dus na telefonisch overleg met een dienstdoende dierenarts weer gestart met fenbendrops en jawel, ook nu stond zijn kop al heel snel weer recht. Hij liet echter wel zijn oor hangen. Gisterenavond zag ik hem er erg in krabben en vanavond had hij zijn oogje aan dezelfde kant half dicht, het is ook rood en traant. We zijn uiteraard direct naar de dierenarts gegaan. Helaas had mijn vertrouwde konijnkundige dierenarts geen dienst, maar deze leek ook wel te weten waar hij over sprak. Hij zag direct dat Frits een zwelling in zijn oor heeft en heeft hem een spuit gegeven met antibiotica en een pijnstiller. We hebben ook enrofloxoral meegekregen om de behandeling thuis voort te zetten.


 


Deze dierenarts wil dat we stoppen met fenbendrops zolang we de antibiotica geven. Ik vind dit best een beetje eng, want wat nou als die EC toch aan het opspelen is? Dan zijn die eerste klappen juist zo belangrijk! En zijn kop kwam tenslotte wel snel weer recht van die fenbendrops. Ik wil graag vertrouwen op het oordeel van de dierenarts, maar ik ken hem niet, ik vond hem ook niet heel erg prettig (dat is misschien niet zo belangrijk, maar toch) en hij zei ook: 'Het kan ook zijn dat hij het allebei heeft.' Hij had zoiets van: 'Antibiotica is gif, fenbendrops zijn gif, ik wil liever niet dat je dat door elkaar gebruikt.' Ik snap dat heus, maar ja, wat ik dus al zei, die eerste klappen zijn goud waard bij EC. Bovendien heb ik hier op het forum vaak gelezen dat enrofloxoral in combinatie met fenbendazol gegeven wordt.


 


Ik snap dat jullie de antwoorden niet hebben en mij geen medische adviezen kunnen geven, maar ik ben wel erg benieuwd naar ervaringen met deze combinatie medicijnen. Wordt het vaak gecombineerd? Voors en tegens? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat navraag te hebben gedaan en een telefonisch overleg met mijn vaste dierenarts te hebben gehad heb ik besloten de behandeling met fenbendrops ook voort te zetten.


 


Met Frits gaat het mwaaahh. Gisteravond toen we terugkwamen van de dierenarts zat hij er heel slecht bij, hij wilde niet eten, had duidelijk pijn aan zijn oor en wist niet waar hij heen moest met zichzelf. Vanmorgen was het een stuk beter. Zijn oog stond weer verder open en hij kwam op het eten af rennen. Nu vind ik hem er weer niet lekker bij zitten. Zijn oog is wel echt veel beter, maar hij zit een beetje zielig bovenin het hok en eet erg slecht. Er gaat wel iets naar binnen, maar het houdt niet over. Hij heeft net zijn fenbendrops en antibiotica gehad, ik kijk het even een uurtje aan, als het dan niet verbetert geef ik hem nog pijnstilling. Zo sneu, hopelijk knapt hij snel op. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog steeds mwaaahh. Hij is wel actiever en bij tijd en wijle vrolijk, huppelt ook wel weer buiten de ren, maar laat zijn oortje nog steeds hangen en hij heeft heel veel stress van het medicijnen geven. Krijg het ook niet diervriendelijk voor elkaar, al die vloeibare papjes moeten ze niet, maakt niet uit in wat voor smaak ik het meng, dus zit er niks anders op dan grijpen, houdgreep en een spuit. Ze zijn allebei van slag ervan en eten daardoor slecht, zijn erg op hun hoede en zoeken veilige plekjes op, heel vervelend. Het is lastig te bepalen wat ziekte is en wat stress, ik heb het idee dat het grotendeels stress is, alleen dat hangende oor wijst er toch op dat die infectie nog niet over is, dus moeten we door blijven gaan met antibiotica = stress = slecht eten en dan is het cirkeltje weer rond. Tsja, het is even niet anders. Gelukkig voor Frits en Wilma ben ik door mijn nieuwe baan ook veel van huis, dus hopelijk voelen ze zich wel beter op hun gemak als wij weg zijn of slapen.. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .