Ga naar inhoud

Korstjes rondom het oog


Binkie-Lover

Aanbevolen berichten

Volgens mij kan dit oa komen als er iets met de kiezen is. Hier zie ik het ook weleens maar niet heel vaak zoals jij beschrijft. 


Degene die het beste weet wat je eraan kunt doen is de dierenarts :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft dit ook vaak, ze heeft er niet zo veel last van geloof ik maar soms kan het korstje erg hard zijn.


Het kan zijn dat het oogvlies geïrriteerd/ontstoken is, dan krijg je een zalfje mee.


 


Ik smeer er soms een klein beetje vaseline op, wat ze niet echt leuk vind haha,.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijntje had dit ook. DA heeft hem toen gecheckt op gebitsproblemen, maar niks aan de hand. We kregen een oogzalf maar dat hielp ook niet echt, dus we zijn uiteindelijk steeds zelf het oogje schoon gaan houden met een vochtige warme doek. 


Achteraf bleek dat hij een parasiet had, die waarschijnlijk ook het probleem met zijn oog heeft veroorzaakt. Daar is hij later erg ziek door geworden, en we hadden veel ellende kunnen voorkomen als we dat eerder wisten.


 


Ik weet er verder niet precies het fijne van want het is al een tijd geleden, maar mocht er geen andere oorzaak uitkomen is het wel de moeite waard om je konijntje even goed te laten checken op parasieten. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .