Ga naar inhoud

agressiever of gewoon rammengedrag?


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik wil graag even iets vragen over onze ram Kobus.

Wij hebben Kobus in september uit het asiel gehaald en ongeveer 3 weken

daarvoor is hij gecastreerd. In het begin was hij nogal bangig. Z'n ontmoeting met onze Knuf was nogal heftig, dus misschien daarom. Knuf en Kobus zijn echt water en vuur dus eigenlijk vanaf het begin woont hij samen met Snuffel en Lucky (zijn 2 dames). In het begin ging het echt super samen maar nu word hij steeds (ik weet niet of het het juiste woord is) chagrijniger en lomp tegen zijn dames. Een tijdje geleden heeft hij Lucky flink in haar snuit gebeten om een stukje wortel en nu zie ik hem steeds vaker de dames wegjagen. Niet alleen bij het eten maar ook gewoon in mijn ogen zomaar. Aan de andere kant liggen ze ook wel vaak samen boven in het nachthok tegen elkaar aan te liggen. Vooral met Lucky. Is dit nu normaal en zal het weer beter worden of word zoiets alleen maar erger? Ik hoop dat iemand het weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt me wel bekend in de oren. Hoe oud is je ram? Mijn Moos was altijd een lief klein konijntje maar sinds hij (bijna) volwassen is is zijn gedrag vooral tegenover mij maar ook tegenover zijn vriendinnetje wel veranderd. Ze zijn nog steeds lief samen, maar hij geeft haar ook wel eens op dr kop...Misschien dat het de leeftijd is, ik weet het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik weet het echt niet. Kobus is van 2004 dus al zo'n 3/4 jaar oud.

Ik ben alleen een beetje bang dat het toch een keer fout gaat. Vandaar dat ik wel benieuwd ben hoe dat bij andere rammen is. Ik heb hiervoor wel een rammetje gehad maar die was niet gecastreerd en woonde 'swinters binnen en die was alleen. Die was eigenlijk altijd lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat het uitmaakt... ik ondervind iets gelijkaardigs bij Merlot en die heeft maar 1 madame...

Bij Merlot kan het wel het volwassen worden zijn natuurlijk, maar hij begint zich meer en meer dominant te gedragen tegenover Clicquot. Waar zij voordien duidelijk de broek aan had en alle initiatief nam, is dat nu helemaal omgeslagen. Ze schrikt van het minste en Merlot zit dikwijls als ware heer des huizes rechtop op de sofa om alles te overschouwen. Als er iets niet naar zijn zin is (of hij heeft gewoon zin om vervelend te doen) dat bijt hij hara gewoon in haar kont...en dat gebeurt een paar keer per dag ondertussen. Zij wordt ook regelmatig uit het hok gejaagd boven heb ik al gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, bij jou dus ook! Ik ben in ieder geval blij dat het niet ongewoon is want we hebben hier genoeg herrie gehad de laatste tijd. Maarja vervelend is het wel. Bij ons beginnen de dames ondertussen ook best wel bang te worden voor Kobus. Vooral rond etenstijd of gewoon als je even gaat kijken. Zou het ook wel weer minder kunnen worden? Of vind ik het erger dan de dames konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het ook moeilijk om over te oordelen hoor... ik besef dat ik soms wel tegen Merlot zeg dat hij het niet mag (als ze met 2 op mijn buik zitten bv) maar of dat helpt... :$

Of zij het echt erg vindt,weet ik ook niet goed... ik heb soms eerder de indruk dat hij niet 100% gelukkig is... zou hij gewoon homosexueel zijn? Misschien moet ik dan toch zijn broer gaan halen? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het ook moeilijk om over te oordelen hoor... ik besef dat ik soms wel tegen Merlot zeg dat hij het niet mag (als ze met 2 op mijn buik zitten bv) maar of dat helpt... :$

Of zij het echt erg vindt,weet ik ook niet goed... ik heb soms eerder de indruk dat hij niet 100% gelukkig is... zou hij gewoon homosexueel zijn? Misschien moet ik dan toch zijn broer gaan halen? :$

voor info over homosexuele konijnen moet je bij mij zijn!!! hahahaha

ik heb twee mannen die totaal verliefd zijn!!.... en erg gelukkig zijn!! hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .