Ga naar inhoud

Ten einde raad met hooiweigeraar


080509

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!


 


Mijn konijn Napoleon weigert gewoon hooi te eten. Ik heb letterlijk alles geprobeerd: hooi van elke dierenwinkel, webshop en supermarkt, hooi met kruiden erin, hooi thee, hooi in een ruif, hooi op de grond, noem maar op. Juist voor hem is het zo belangrijk veel hooi te eten, omdat zijn darmen slecht werken en hij snel verstopt raakt. Hij zit ook chronisch op de laxeermiddelen.


 


Heeft iemand nog een gouden tip voor mij? Ik zag op de website wel hooikoekjes. Zou dat misschien kunnen helpen? Op dit punt ben ik bereid alles te proberen :). Hij krijgt verder max 25 gram Hope Farms super trio, dus daar zitten gelukkig wel wat vezeltjes in en groenvoer eet hij ook heel graag. Maar ik denk niet dat meer groenvoer hooi kan vervangen?


 


Hoor het graag!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al gewoon een hooibaal gekocht? 


Misschien wat groot voor een konijn dat slecht hooi eet (of heb je er meer dan napoleon?), maar vaak mag je ook wel een vuilniszak vullen ipv. een hele baal kopen.


Bij sommige konijnen helpt het om het hooi vochtig te maken, omdat er dan meer geur vrij komt. Wel opletten dat het niet gaat schimmelen.


Hooi thee maken schijnt ook soms te helpen. (hooi laten trekken in kokend water. Eerst af laten koelen natuurlijk. ;) )


 


Misschien kun je proberen het groenvoer door het hooi heen te mengen?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een maatje, dus daar ligt het in ieder geval niet aan :)! Hooithee heb ik al geprobeerd en groentes of brokjes door het hooi ook, maar dan graaft hij gewoon het lekkere eruit en laat alsnog het hooi liggen. En zijn vorige maatje at ontzettend veel hooi, dus het is ook niet zo dat hij meer gaat eten als de andere het doet..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je woont? Ik kwam pas een verhaal tegen op facebook over Smulhooi, iemand was laaiend enthousiast over dat hooi omdat haar konijnen ook slechte hooieters waren en dat smulhooi ging er perfect in. Ik geloof dat het in de buurt van Nieuw Vennep/ Hoofddorp te koop is. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook tijden bezig geweest. Gewoon hooi, paardenhooi van de Welkoop maar niks ging er in.

Heb een hele tijd kruidenhooi van Barn-i gehad, dat was het enige dat ze tenminste een beetje aten.

Maar ik kon alsnog veel weg gooienen dat was zo duur.

Nu heb ik mountain hay van de welkoop. Dit eten ze redelijk goed en is veel goedkoper

Ze zullen nooit echt hooi eters worden, als baby nog voor ik ze had keken ze hun hooibal al niet aan.

Als ze maar iets eten ben ik tevreden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een nijn die slechtwerkende darmen heeft en regelmatig verstoppingen heeft incl. gas. Hem geef ik al een paar jaar een middel door zijn drinkwater en dat helpt goed. Natuurlijk blijft het uitkijken met verharen maar ik moet zeggen dat de "aanvallen" een stuk verminderd zijn sinds ik dit geef. Voor meer info mag je me gerust een pb'tje sturen. Ik geef Binky trouwens ook natte groenten zodat hij nog extra vocht binnen krijgt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb ook een hooiweigeraar gehad. Alles geprobeerd niks hielp. Ondanks dat hij geen hooi at van jongs af aan is hij gewoon 10,3 jaar oud geworden. Geef je selective konijnenvoer en weegt het genoeg voor zijn/haar leeftijd dan is er niks aan de hand lijkt mij. Met selective krijgt het toch vezels binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .