Ga naar inhoud

Agressieve reactie naar eten


Nana

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

een kort vraagje, sinds een tijdje reageren de konijnen wat agressiever op het lekkers wat ik ze geef... eerst was het er een nu doen ze het alle 3 terwijl ze alle 3 evenveel krijgen.... kan dit afgeleerd worden want nu gaan ze ook mijn vingers aanzien voor wat eten en ik wil het niet zomaar in hun verblijf neer kwakken...

Alvast dank voor jullie reacties!

:bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weten ze ook precies wanneer ze wat krijgen, ze worden dan helemaal wild en gaan heel hard door hun hok rennen... Inmiddels is het wel zover dat ze even voor me aan de kant gaan zodat ik de bakjes kan neerzetten :)

Als ze aandacht of iets lekkers willen en dan vooral de ram, gaat ie als een gek aan het gaas krabben en knagen, komt nogal agressief over maar volgens mij is het puur vragen om aandacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij staan ze onder de overkapping van het huis. en zo gaw als de sleutel van de achterdeur wordt omgedraaid en de deur een beetje kraakt aie je ineens twee kopjes opduiken voor het gaas!

aan het gaas knagen of grommen doen ze hier niet. maar wel je handen om cirkelen als we de bakjes willen neerzetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier merken we dat een konijn snel 'went' aan situaties ... als we in de keuken komen staat ie al met z'n mooie grijze pootjes tegen de kooi en z'n snuit een beetje scheef. Als ik dan de kooi open helpt ie soms om 'm sneller open te laten gaan en duwt ie mee met z'n kopje !! Als de pot biks naderd staat ier er al met z'n twee voorpoten in alvorens de kom de grond raakt ... Bo krijgt 2X per dag ruim groenvoer, kruidenhooi a volonté, verse wilgentakken om op te knagen, enz ... dus 't zal wel niet van de honger zijn, dan wel van het enthousiasme en de 'goesting' zeker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .