Ga naar inhoud

Vermoedelijk gas, wanneer cisaral drops geven?


Kim1982

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

2 maanden geleden heeft Skip cisaral drops gehad ivm gas..vanochtend heeft hij normaal gegeten en nu wilt hij helemaal niks eten, ook geen wortel en klein stukje appel terwijl hij daar normaal gek op is. Hij vertoont hetzelfde gedrag als 2 maanden geleden alleen minder erg en hij wilt ook niet gemasseerd worden bij z'n buikje, dan springt hij weg, dus er zit gelukkig genoeg energie in hem, want de vorige keer bleef hij in het dekentje zitten en liet hij zich masseren..ik heb de cisaral drops hier staan, maar wanneer kan ik daar het beste mee starten? Ik wil hem ook niet bij het minste of geringste medicijnen geven..wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je het omschrijft klinkt het inderdaad wel als gas. Maar goed, ik weet niet hoeveel ervaring je ermee hebt en in hoeverre je dat in kan schatten.

Ik heb 1 konijn die af en toe gas heeft. Hem geef ik altijd eerst infacol, tegen buikkrampjes voor babies, werkt eigenlijk altijd en dan hoef je niet eens aan de medicatie. Maar de drogist is nu dicht natuurlijk. Duss, mocht je je eigen oordeel niet vertrouwen en teveel twijfelen over medicatie, zou ik toch even dienstdoende dierenarts bellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet verstandig om zelf aan medicatie te beginnen ook al denk je de situatie te herkennen. Ook de mensen op het forum kunnen jouw situatie niet goed beoordelen. Omdat je een konijn eigenlijk eerst moet zien voor je conclusies kunt trekken over zijn gezondheid.Daarom is het beter om een konijnenkundige dierenarts bellen om een afspraak te maken.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je het omschrijft klinkt het inderdaad wel als gas. Maar goed, ik weet niet hoeveel ervaring je ermee hebt en in hoeverre je dat in kan schatten.

Ik heb 1 konijn die af en toe gas heeft. Hem geef ik altijd eerst infacol, tegen buikkrampjes voor babies, werkt eigenlijk altijd en dan hoef je niet eens aan de medicatie. Maar de drogist is nu dicht natuurlijk. Duss, mocht je je eigen oordeel niet vertrouwen en teveel twijfelen over medicatie, zou ik toch even dienstdoende dierenarts bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem gisteravond cisaral

drops gegeven en vanochtend ook en wortelhapje en kamillethee en hij is weer bijna helemaal de oude :-) heb vandaag wel nog met de dierenarts gebeld om te overleggen hoe lang ik hem cisaral drops moet geven en heb infacol gekocht zodat ik dat al heb voor een eventuele volgende keer, thanks voor het informeren

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .