Spring naar bijdragen
Xkusrachelx

Nieuw !

Recommended Posts

Welkom. Waarom heb je gekozen voor 2 voedsters?

En 12 nesten. Verschillende rassen. In september. Ai, ai ai... Lekker bezig daar.

Wist jij eigenlijk niet dat er een enorm overschot is van konijnen in Nederland?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee voedsters leek ons prima, de eigenarresse van daar zei ook dat dat best kon en meestal wel goed gaat. Nu gaan ze nogsteeds super samen! Ik vond het er goed uitzien. Het is een zorgcamping geweest ofzoiets zei ze maar nu niet meer als het goed is geen idee. De konijnen hadden alle ruimte daar zagen er super uit enz. Er komen ook vaak dierenwinkels konijntjes bij hun ophalen, voor in de winkel. Ik moet wel zeggen dat ik dat niet zo heel fijn idee vind want in de dierenwinkel worden de nijnen in een mini hokje gestopt terwijl ze hiervoor alle ruimte hadden.. Maarja! Even een update : met mijn nijnen gaat het super! Ze eten goed, spelen lekker met elkaar, racen en graven elke dag als gekken door de tuin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat de konijnen nu goed met elkaar overweg kunnen maar dat ze als ze in de puberteit komen (rond de zes maanden) dat ze dan op een heel erg kunnen gaan vechten. Heel soms heb je geluk maar het wordt niet aangeraden. Veel mensen met nestjes (en dierenwinkels) vertellen dat het wel kan omdat ze dan sneller van hun konijnen afkomen en ze meer verdienen per konijntje.

Het wordt je niet kwalijk genomen dat je naar deze plek toegegaan bent voor je konijntjes omdat je niet beter wist. Broodfokkers hoven niet per se hun konijnen in kleine tralie kooien te houden. Veel kopers vinden dat er niet prettig uitzien en zullen vraagtekens zetten bij het houden van de dieren. Broodfokkers zijn mensen die dieren fokken om te verkopen en winst te maken. 

Waarom er vragen gezet worden bij de plek waar jij je konijnen vandaan hebt zijn deze. Meerdere nesten wijzen op een fokker die fokt voor de nesten en de jongen zeker als er met verschillende rassen gefokt wordt. Een hobby fokker fokt alleen als hij een nieuw konijn nodig heeft voor een show of om het ras te verbeteren. Als hij die al via marktplaats verkoopt zal dat een beperkt aantal konijnen zijn die niet geschikt zijn voor de fok.

Een goede fokker zal ook eisen stellen aan de huisvesting en je een goede voorlichting geven. Bij konijnen uit dierenwinkels worden die eisen niet gesteld en ze zijn vaak impulsaankopen. Daarnaast maakt de fokker waarschijnlijk winst met het verkopen van de dieren, iets wat voor een hobbyfokker of een showfokker niet hoeft.

Nogmaals ik verwijt je niets dat je langs deze mensen bent gegaan voor een konijntje. De uitleg is bedoeld voor een volgende keer. 

http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-nieuwkonijn/post/een-goede-konijnenfokker-herkennen/ 

http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-koppelen/post/koppelen-van-konijnen/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .