Ga naar inhoud

Vlooien!?


Binkie-Lover

Aanbevolen berichten

Volgens mij... Kunnen konijnen geen last hebben van vlooien, tenzij ze echt heel ziek o.i.d zijn. Ik heb een keer een wild konijn langs de weg gevonden dat half dood was, en stikte van de vlooien. Dierenambu kwam m ophalen en zei toen dat als een konijn vlooien heeft, het beestje echt in zeer slechte conditie is. Vraag anders even na bij de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd geleerd dat konijnen andere vlooien hebben dan katten en honden... De honden bij mijn exvriend thuis hadden namelijk constant vlooien maar de konijnen hadden niets. Er zat er weleens eens op maar die waren snel weer weg. Ze kwamen wel met elkaar in contact. Ik  geloof dat men hier toen zei dat honden en kattenvlooien niet op konijnen zitten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het wel beestjes dan? Dat is sowieso niet goed.

Wilde konijnen hebben vaak last van de konijnenvlo. Aangezien onze tamme konijnen over het algemeen niet in aanraking komen met wilde konijnen en niet in hetzelfde hol slapen of zo hebben ze die eigenlijk nooit. Deze vlooien zijn wel een belangrijke verspreider van myxomatose.

De katten-of hondenvlo leeft alleen bij uitzondering op konijnen, dus inderdaad als ze erg ziek zijn of er geen kat of hond in de buurt is maar dan nog is het pas echt feest als het konijn verzwakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .