Ga naar inhoud

Zindelijke konijnen


Merij

Aanbevolen berichten

Onze nijn Pieter plast vooral op z'n wc in het hok, hij keutelt in de wc maar ook ernaast. Wel alleen maar in het hok. In de ren is niks te vinden.

Gelijk een vraag, over een week of 3 gaan we hem koppelen met een nijnedame uit de opvang. Ik wil natuurlijk van tevoren het hok goed schoonmaken. Ik denk dat Pieter het hok (ongeveer 1.20 m bij 75 cm) zal blijven zien als zijn wc. Dat betekent dus dat het schuilhok meer een wc is dan een schuilhok ;-)

Is dat erg? Kan ik daar nog iets van invloed in hebben? Of moet ik het gewoon even afwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen doen het allebij op dezelfde bak. kick plaste eerst in de andere hoek, maar naar een paar keer plasjes bij marley in de bak te doen doet hij het na een week ook op die bak. Wat ik hèb gedaan is het aangeven dat hij het daar moet doen, dat is volgens mij niet echt trainen maar meer sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het eerste konijn wel zindelijk. Haar buddie was het eerste half jaar ook zindelijk, daarna begon het sproeien en overal plassen. Dit is steeds erger geworden. Ik denk dat zindelijkheid ook echt een beetje geluk hebben is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Al mijn konijnen waren/zijn zindelijk; dus...ze plassen en keutelen alleen op hun wc. Olav heeft m'n hele huis en loopt netjes terug z'n ren in als ie moet poepen. Jasper & Julia zitten in een ren van 12m2. Bij geen van alle trucjes oid gebruikt, ging gewoon vanzelf.


 


Als je meerdere koppels/groepjes hebt die elkaar kunnen zien, zullen ze minder zindelijk zijn denk ik, omdat ze dan gaan markeren (merk ik ook in het pension, tjonge jonge wat een viespeuken zitten ertussen ;) ) "doen ze thuis nooit" :D


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een tweede in/uitgang maken, dat hielp voor mijn konijnen iig heel erg.

 

Bij die van mij ook! Ik heb sinds het weekend nieuwe hokken. (Zie topic bij huisvesting)

Daar heb ik 2 in/uitgangen in gemaakt en ze poepen idd absoluut niet in het hok!

Maar nog wel overal in de ren helaas haha.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .