Ga naar inhoud

wie heeft ervaring met ram die alleen achter blijft na overlijden voedster


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Mijn voedster is gisteren overleden

Het was een koppel dat 5 jaar samen was

Mijn ram heeft uitgebreid afschijd kunnen nemen we hebben haar drie uur in het hok gelegen

Daarna in haar doosje daar ging hij ook nog bij zitten

Daarna ging hij rustig weer zijn eigen ding doen

Hij eet goed ziet er niet depressief uit

Maar mijn hart breekt als ik hem iedere keer alleen zie zitten

Het was geen klef koppel zij zocht hem meer op dan andersom

Hij is wel niet van haar zijde geweken in de week dat ze voornamelijk in het nacht hok zat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad met mijn rammetje, na een week ging het wel goed met hem, hij deed zijn ding, maar heb toch na een tijdje een nieuwe vriendin voor hem gehaald, hij heeft met haar niet zo een klik als dat hij met de eerste had, dat is wel jammer maar ik vind hem toch iets beter functioneren met een ander konijn erbij. Alleen is hij echt een stuk angstiger en kan hij een hele dag in een hoekje zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad met mijn rammetje, na een week ging het wel goed met hem, hij deed zijn ding, maar heb toch na een tijdje een nieuwe vriendin voor hem gehaald, hij heeft met haar niet zo een klik als dat hij met de eerste had, dat is wel jammer maar ik vind hem toch iets beter functioneren met een ander konijn erbij. Alleen is hij echt een stuk angstiger en kan hij een hele dag in een hoekje zitten

Hoe vindt je hem beter functioneren en is hij bang van de voedster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is wat levendiger en wat stoerder met haar erbij, hij is niet echt bang voor haar, ze leggen soms uren achter elkaar met zijn 2en op 1 plankje in het bovenhok, maar ineens kan ze het in haar kop krijgen en gaat ze weer even achter hem aan. Ze heeft een beetje last van haar hormonen en zet ook continue haar territorium af, misschien laat ik haar steriliseren als dit blijft. Ik kijk het even af of dit een periode is of blijvend, maar zoals het eerste setje word het nooit, die 2 hingen echt heel erg aan elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de zin hierboven staat een beetje raar zag ik net , hij is niet bang voor haar, maar ze is gewoon een stukje dominanter, ik bedoelde dat als hij alleen is dat het een angstiger konijntje is, hij is wat zelfverzekerder met haar erbij

Ja het zal altijd anders zijn denk ik

mijn voedster was gelukkig al gesteriliseerd

maar zat vaak op mijn ram te rijden

dus als ik weer een voedster erbij neem moet ze ongeveer 6 jaar zijn en gesteriliseerd

scheelt toch wel gedoe zeker in het voorjaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen een van onze rammen alleen achterbleef merkte ik dat hij haar de eerste week "aan het zoeken was", al zijn rituelen vielen natuurlijk in duigen. Hij at wel maar minder enthousiast en werd aanhankelijker naar mij. Na een tijdje ging hij naar buiten (hij woonde toen nog binnen) en kreeg hij een nieuw vriendinnetje, waarbij hij al zijn rituelen weer uit kon voeren haha! Dat ging heel snel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .