Ga naar inhoud

rammetje 'berijdt' babyvoedstertje


An Van Derlinden

Aanbevolen berichten

Dat zou ik niet doen. De opvangen zitten vol genoeg. Bovendien is zij voorlopig nog niet fokrijp. Ze is te jong om een nest te krijgen, zitten de nodige risico's aan vast.

En bunnybunch staat niet achter bewuste (pret) nesten, voor het geval je dat niet wist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je graag kleintjes wil dan is er geen probleem en dan kun je die over 1 a 2 maanden verwachten, samen met een hoop ellende omdat je voedster veel te jong is voor kleintjes.

Waarom wil je eigenlijk graag kleintjes? De opvangen zitten vol met ongewenste konijnen, dus nog meer konijnen op de wereld zetten lijkt me niet handig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou ook graag een nestje van mijn 2 voedsters 5 jaar geleden. Dan heeft geleidt tot 3 doden nesten + 1 dode voedster + een jong dat bleef steken tussen de bekken van een voedster. (Die voedster heeft het als enige overleefd)

Ik zag er geen kwaad in en had niet verwacht dat de eventuele risico's mij zouden overkomen.

Inmiddels ben ik tegen fokken want de asielen zitten vol genoeg en de kans is klein dat je baasjes vind die ze bieden wat ze nodig hebben. (Een maatje en een ren van minimaal 2m2)

Nu heb ik een leuk viertal waarvan 2 gecastreerde rammen. Voor de konijnen veeeel leuker en voor mij ook. :D

Dus denk alsjeblieft aan de konijnen en laat je ram op tijd castreren. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu drie huiskonijntjes...en wilde wel eens een keertje babytjes...(leuk en schattig, maar dan egoïstisch van mij dus). Maar gecastreerd/gesteriliseerd zijn ze misschien ook ineens aangenamer in de omgang en zindelijker?

 

Ik heb een opvang voor konijnen en hier worden heel af en toe nestjes geboren. We proberen het te voorkomen door te castreren, maar soms komen ze drachtig binnen en bevallen ze al snel daarna. En ja, die kleintjes zijn zeker leuk en schattig, maar ik kan ook niet anders zeggen dan dat echt ELK nest dat hier tot nu toe geboren is ellende met zich mee gebracht heeft. Een bevalling van 36 uur, meerdere uitgeputte moeders die echt niet langer voor hun kleintjes konden zorgen waardoor ik ze veel te vroeg er bij weg moest halen, vele kleintjes die ziek werden en helaas ook een aantal die dood gingen, met als toppunt één nest van zeven kleintjes waarvan met tien dagen, vijftien dagen, vijf weken, drie maanden en vijf maanden konijntjes dood gingen. Elke keer als ik dacht dat ze nu groot en sterk waren ging er weer eentje dood, met vijf maanden zelfs twee tegelijk. Er bleef uiteindelijk maar eentje leven... En dan heb ik het nog niet eens over de moeders die hun kleintjes niet verzorgden en ze gewoon dood lieten gaan. Ze zijn dan nog te klein en kwetsbaar voor flessenvoeding dus je hebt geen enkele keuze anders dan ze dood laten gaan of humaan laten inslapen. Moeders die tijdens de bevalling gestorven zijn zijn me gelukkig nog bespaard gebleven, maar ook dat komt voor. Vind het super dat je er nu anders tegen aan kijkt en hoop dat je met bovenstaande in je achterhoofd het ook minder erg vindt om het leuke deel te missen, want daarmee mis je gelukkig ook alle ellende die echt heel zwaar is als je veel om je konijntjes geeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SuzanneKnuffel, ken je de forumregels? En dan met name deze:

B ) Fokken hoort op een juiste, bewuste manier te gebeuren. Bunnybunch staat niet achter het fokken/vermeerderen met dierenwinkel- of andere rasloze konijnen. Men mag op het forum wel hulp vragen wanneer zich een onverwacht nestje aandient en zal dit ook krijgen. Men zal zich aan het standpunt van Bunnybunch moeten houden door mensen niet aan te zetten tot vermeerderen, of advies te geven over vermeerderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je jezelf een beetje inleest over de ellende die nestjes geven (en rondbelt bij konijnenopvangen die er genoeg hebben gezien) dan zou je moeten weten dat het niet iets is waar je als particulier "eventjes een keertje voor de grap aan begint". Babykonijntjes zijn superschattig! Bij iemand die er VERSTAND VAN HEEFT. En wat ik hier lees dan kan ik hardop en zonder schaamte zeggen: Dat heb je dus NIET! Begin er gewoon niet aan. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .