Ga naar inhoud

Waar groenten kopen


Jill85

Aanbevolen berichten

Witloof krijgen ze hier elke dag en nu had ik voor ons een bloemkool meegebracht dus ze kunnen de bladeren eten en loof v wortel. Ma dan nog lijken ze soms uitgehongerd! Hoe weet ik of ze genoeg eten hebben? Amai maar 1 maand toekomen met 30 kg hooi! Gelukkig kost dat niet zoveel. Kan je dat in de garage bewaren? Kzie mij zon baal hooi nog niet binnen zetten. Lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, of in een tuinkussenbox.

Als konijnen uitgehongerd lijken, is dat positief. Ik zou me eerder zorgen maken als het niet zo is. Hier krijgen ze groen, nu wat meer dan 's winters, 20 gram biks per koppel, 100 gram luzerne, af en toe een snoepje en altijd onbeperkt hooi. Ze hoeven dus nooit honger te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, of in een tuinkussenbox.

Als konijnen uitgehongerd lijken, is dat positief. Ik zou me eerder zorgen maken als het niet zo is. Hier krijgen ze groen, nu wat meer dan 's winters, 20 gram biks per koppel, 100 gram luzerne, af en toe een snoepje en altijd onbeperkt hooi. Ze hoeven dus nooit honger te hebben

Ja dat heb ik niet dusmijn vriend gaat plasts maken in de garage. Mijn dumpkonijn eet wel heel slecht. Ze eet wel hooi en ze keutelt. Biks komt ze nauwelijks aan en groenten kan ik weggooien. Ik ben dit helemaal niet gewoon aangezien mojn eigen konijnen precies uitgehongerde leeuwen zijn. Mss omdat ze nu nog alleen zit? Ze is wel te dik. Ik ga er toch nog mee nr dierenarts want gasr vorige eigenaars hebben juist haar boekje gebracht en haar vaccinatie moest ze eig al in april hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb eerst ss gegeven rn dan biks die ik v opvang meehad. Nu eet ze het allebei niet meer. Ze hoeft het natuurlijk ook niet te delen. Bij mijn 4 tal is het als ik het niet opeet, eet de ander het op. In sept maar eens kijken voor een vriendje bij de opvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het koken bij mij zijn is er vaak wat groente over, dan heb ik het over de restjes, bijv. schillen van wortels, broccoli stronken, enz. Misschien ook een optie? Ik pluk ook vaak een plastic zak met gras, meestal wel genoeg voor ongeveer 2 a 3 dagen. Anders geef ik gewoon een stuk wortel en als ik een appel heb gegeven geef ik het klokhuis aan mijn konijn. Misschien doe je dit ook al, maar toch denk ik dat je hier wel ver mee zou komen, met de groenterestjes :) Hooi koop ik bij kennisen met paarden, fantastisch hooi is dat! Paarden hebben veel eisen voor goed hooi en voor konijnen is het hooi dus ook perfect als het daaraan voldoet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het koken bij mij zijn is er vaak wat groente over, dan heb ik het over de restjes, bijv. schillen van wortels, broccoli stronken, enz. Misschien ook een optie? Ik pluk ook vaak een plastic zak met gras, meestal wel genoeg voor ongeveer 2 a 3 dagen. Anders geef ik gewoon een stuk wortel en als ik een appel heb gegeven geef ik het klokhuis aan mijn konijn. Misschien doe je dit ook al, maar toch denk ik dat je hier wel ver mee zou komen, met de groenterestjes :) Hooi koop ik bij kennisen met paarden, fantastisch hooi is dat! Paarden hebben veel eisen voor goed hooi en voor konijnen is het hooi dus ook perfect als het daaraan voldoet.

Ja dit doe ik al, maar dit is lang niet genoeg v 5 konijnen en 2 cavia's. V het klokhuis v appel moet je oppassen. De pitjes zijn namelijk giftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eventueel nog een leuke tip voor groenten zelf kweken, dat hoeft ook niet grootschalig, en hoeft ook niet 'op de grond' te gebeuren. Je kunt ook een paar verhoogde borders, of desnoods paar grote hoge potten maken waar je kleinschalig andijvie en paksoi op kweekt. Dit zijn makkelijke plantjes om te kweken en je kunt gewoon iedere week weer een paar zaadjes zaaien zodat je constant plantjes klaar hebt om te oogsten. Gewoon een algemene tip ;). Het kost eigenlijk weinig moeite, enigste wat je hoeft te doen is water te geven. Voor de makkelijkheid kun je evt in het voorjaar of als het wat kouder is de zaadjes eerst in een klein bakje in huis laten ontkiemen en als ze 2/3cm hoog zijn uitplanten naar buiten toe. 


 


Nog een andere budget tip: in de supermarkt blijven bloemkoolbladeren vaak liggen in de kratten, vooral als de bloemkool op de reclame is kun je die bladen zo gratis meepakken. Of je vraagt even aan de groenteboer. Zo heb je vaak voor een paar dagen weer wat extra gratis groenten. M'n moeder pakt vaak elke week bij de Lidl als ze boodschappen doet ook alle bladeren mee xD. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventueel nog een leuke tip voor groenten zelf kweken, dat hoeft ook niet grootschalig, en hoeft ook niet 'op de grond' te gebeuren. Je kunt ook een paar verhoogde borders, of desnoods paar grote hoge potten maken waar je kleinschalig andijvie en paksoi op kweekt. Dit zijn makkelijke plantjes om te kweken en je kunt gewoon iedere week weer een paar zaadjes zaaien zodat je constant plantjes klaar hebt om te oogsten. Gewoon een algemene tip ;). Het kost eigenlijk weinig moeite, enigste wat je hoeft te doen is water te geven. Voor de makkelijkheid kun je evt in het voorjaar of als het wat kouder is de zaadjes eerst in een klein bakje in huis laten ontkiemen en als ze 2/3cm hoog zijn uitplanten naar buiten toe. 

 

Nog een andere budget tip: in de supermarkt blijven bloemkoolbladeren vaak liggen in de kratten, vooral als de bloemkool op de reclame is kun je die bladen zo gratis meepakken. Of je vraagt even aan de groenteboer. Zo heb je vaak voor een paar dagen weer wat extra gratis groenten. M'n moeder pakt vaak elke week bij de Lidl als ze boodschappen doet ook alle bladeren mee xD. 

 

 

Zo hangen er aan mijn ren drie balkonpotten. Eentje is op het moment leeg, daar groeide ineens gek onkruid in? In de andere twee potten zit peterselie en inderdaad andijvie. En iedere dag pluk ik er wat vanaf en dat kan dan zo in de ren. Hartstikke leuk en konijnen vinden het natuurlijk heerlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de andijvie bij de Lidl er is haal ik het daar. Een krop is daar 69 cent als het niet in de aanbieding is. Scheelt een boel in vergelijking met andere supermarkten. Ook de paksoy haal ik daar. De rest van de groenten gewoon bij Albert Heijn, Dekamarkt of de Plus. Mocht er iets in de aanbieding zijn tuf ik daar even heen. ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de andijvie bij de Lidl er is haal ik het daar. Een krop is daar 69 cent als het niet in de aanbieding is. Scheelt een boel in vergelijking met andere supermarkten. Ook de paksoy haal ik daar. De rest van de groenten gewoon bij Albert Heijn, Dekamarkt of de Plus. Mocht er iets in de aanbieding zijn tuf ik daar even heen. ;)

Haha, die laatste zin... Ik las: dan tuf ik daar even overheen.

Hahahaha

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Lidl zijn groenten best goedkoop volgens mij? 
Ik haal het zelf gewoon bij de lokale supermarkt de Spar. Vaak is er wel wat in de aanbieding. 
Gisteren een stronk broccoli voor 69 cent, en een bak wortelen voor 99 cent, dan nog een krop sla voor rond een euro, de witlof is op dit moment ook niet duur..

Daar doe je dan toch weer een paar dagen mee. Vaak heeft mijn moeder ook nog wel wat over van wat we die dag eten.
Ik heb 4 konijnen trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Lidl zijn groenten best goedkoop volgens mij? 

Ik haal het zelf gewoon bij de lokale supermarkt de Spar. Vaak is er wel wat in de aanbieding. 

Gisteren een stronk broccoli voor 69 cent, en een bak wortelen voor 99 cent, dan nog een krop sla voor rond een euro, de witlof is op dit moment ook niet duur..

Daar doe je dan toch weer een paar dagen mee. Vaak heeft mijn moeder ook nog wel wat over van wat we die dag eten.

Ik heb 4 konijnen trouwens

Klopt dat de groenten goedkoper zijn maar soms ook niet hoor. Zo heb ik een tijdje terug bijv. €1.09 betaald voor witlof terwijl die bij de Appie €0.89 was. De andijvie kost daar normaal €0.69 maar is ook regelmatig in de aanbieding voor €0.39.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .