Ga naar inhoud

2 Franse Hangoren vechten


SteffiBrughmans

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,


 


ik heb 2 Franse hangoorkonijnen. Ze zijn nu ondertussen 3 jaar oud.


Ze hebben eigenlijk altijd goed samengezeten maar hebben ook al wel wat meegemaakt.


Onze konijnen zitten buiten in een grote ren.


Nu is er 2 jaar geleden een wild konijn op bezoek geweest die onze 2 dames heeft bevrucht.


Allebei zwanger, konijntjes waren half wild. Niet tam te krijgen. Toen hebben onze 2 mama's wel even met elkaar gevochten maar is dit nadien wel terug goed gekomen.


Ik ben toen naar onze dierenarts gegaan en ik vroeg hem voor sterilisatie van onze konijnen.


Dat zag hij niet zitten. Vertelde ons dat dit amper gebeurde en dat dit meer risico was voor de beestjes als wat anders.


Met als gevolg, nog niet zo lang geleden. Weer allebei zwanger.


Ondertussen hebben we een andere dierenarts en die ziet het wel zitten om onze konijnen te steriliseren. Dit gaan we dus ook doen want we willen hen dat niet meer aandoen.


Maar ze zijn dus terug beginnen vechten. Kleintjes hebben ondertussen wel een plek gevonden en zijn dus al even weg. We proberen ze elke keer terug bij elkaar te brengen maar elke keer weer gevecht tot bloedens toe.


 


Weet iemand raad?


Ze waren zo gelukkig met hun 2. :(


 


 


Groetjes Steffi


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even wachten met bij elkaar zetten tot na de operatie. Verder zou ik ervoor zorgen dat er geen wilde konijnen meer bij kunnen, want dit betekent dat een roofdier er ook bij zou kunnen.

Als het na de operatie nog niet gaat tussen de dames zou je kunnen overwegen om er een of twee gecastreerde rammen bij te koppelen. Die zorgen vaak voor een beetje rust in de tent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten nu in 2 heel goed afgesloten hokken.


Maar ik vind dit wat zielig.


Het contact is op deze manier ook wat minder.


Zijn van die driehoeken bestaande uit kippendraad.