Ga naar inhoud

dominantie


Dipsy

Aanbevolen berichten

hallo

ik lees vaak dat 1 konijn de baas is. Maar hoe herken ik dat?

mijn man en ik lijkt het alsof ze allebei helemaal niet de baas zijn.

Ze wassen elkaar soms. Hebben nog nooit achter elkaar aan gejaagd, gereden of wat dan ook

Ik had het ook nooit door en het ging bij ons het zelfde als bij jou.Tot een paar maanden geleden de voedster ons rammetje steeds onderplaste en op hem ging rijden.en ze leefde al bijna 3 jaar samen(zijn broer en zus).Dus daaruit maakte ik op dat vrouwtje toch de baas was of wilde zijn?Vrouwtje laten castreren en nu merk ik weer niks meer dus wie er nu de baas is?Geen idee en zolang alles gezellig rond keutelt maakt het me ook niet uit. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De American Veterinary Society of Animal Behavior geeft aan dat relaties tussen dieren onderling en tussen mens en dier veel meer omvatten dan een duidelijke rangorde. Het is mogelijk dat relaties schuiven of dat dieren op één aspect van hun leven heel fanatiek zijn en daarin dus domineren, terwijl een ander aspect minder interessant is zodat ze daarin de ander hun gang laten gaan. In een harmonieuze relatie zul je dat ook altijd zijn. (Zoals moeder thuis al zei, het is een zaak van geven en nemen :P )


De House Rabbit Society heeft een heel artikel gepubliceerd waarin het koppelen wordt beschreven als het wennen aan een juiste omgang. Het ene dier leert het andere dier sociaal gedrag.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gelezen dat je het kan zien doordat de dominante bijvoorbeeld altijd gewassen wordt. En het rijden natuurlijk.. Maar bij mij wisselt dat heel erg. Rijden hebben ze na de sterilisatie niet meer gedaan en wassen doen ze allebei. Wel is de ene gewoon wat drukker en opdringeriger met eten dan de ander, maar ze staan allebei wel hun 'mannetje'. 


Ik denk dat het niet echt belangrijk is zolang ze lief tegen elkaar doen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie bij ons echt geen verschil. dipsy is wat minder druk als bailey maar ze wassen elkaar maar heel soms.

maar qua dominantie zie ik echt niks.

stel dat ik ooit een groepje zou willen (wispelturig)zou dat dan ook makkelijker zijn omdat ze weinig dominante trekjes laten zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het geen enkele garantie geeft. Jouw konijnen zijn waarschijnlijk gewoon heel makkelijk, maar een ander konijn kan best heel pittig zijn. Dan is het maar de vraag in hoeverre jouw konijnen ook nog bereid zijn dat te pikken. Rustige vriendelijke konijnen zijn waarschijnlijk op zich wel makkelijker te koppelen dan heel pittige. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne heeft nog hele jonge konijnen, ongecastreerd waar de hormonen nu van opspelen.

Als jij op de bank zit en Nijn springt er op is Nina al zwanger voor jij er bij bent. En ik neem aan dat je ook niet 24/7 je konijnen aan staart zonder iets te ondernemen?

Maar on topic. Ik denk dat dit ook per koppel verschilt. Bij sommigen zul je heel duidelijk zien wie de baas is en bij anderen niet.

Zoals sommigen koppels ook echt hotel de botel klef zijn en anderen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne heeft nog hele jonge konijnen, ongecastreerd waar de hormonen nu van opspelen.

Als jij op de bank zit en Nijn springt er op is Nina al zwanger voor jij er bij bent. En ik neem aan dat je ook niet 24/7 je konijnen aan staart zonder iets te ondernemen?

Maar on topic. Ik denk dat dit ook per koppel verschilt. Bij sommigen zul je heel duidelijk zien wie de baas is en bij anderen niet.

Zoals sommigen koppels ook echt hotel de botel klef zijn en anderen niet.

Heeft Suzanne twee ongecastreerde konijnen dan?  :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totdat het andersom is, 's nachts als jij er niet bij bent. Maar goed, ik geloof niet dat je ook maar iets met onze adviezen doet.

Ik zie hier wel duidelijk verschil. Bij twee koppels zijn de dames overduidelijk de baas, bij het derde koppel de ram. Zij zijn pas net een stelletje en hoewel zij erg pittig en dominant is, is hij toch de baas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .